دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 155
  • بازدید دیروز : 98
  • بازدید کل : 312518

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه چگونگی باور های مذهبی را در دانش آموزان خوابگاهی آموزشگاه شکوفا ساخته وجلوگیری از رخنه کردن تهاجم فرهنگی در خوابگاه


گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه چگونگی  باور های مذهبی را در دانش آموزان خوابگاهی آموزشگاه شکوفا ساخته وجلوگیری از رخنه کردن تهاجم فرهنگی در خوابگاه

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه چگونگی باور های مذهبی را در دانش آموزان خوابگاهی آموزشگاه شکوفا ساخته وجلوگیری از رخنه کردن تهاجم فرهنگی در خوابگاه .در قالب ورد وقابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

پيشينه ظهور فرهنگ بيگانه‏

نظريّه پردازان و انديشمندان غربي به ويژه صاحب‏نظران علوم اجتماعي و تربيتي با طرد دين باوري و آموزه‏هاي آسماني، كوشيدند انسان را جاي‏گزين خدا، و علم و دانش را به جاي دين و مذهب معرفي كنند؛ حتي دين را زاييده ترس و جهل بشري و افيون جامعه معرفي نمودند و دوران مكاتب آسماني را پايان يافته قلمداد كردند. < r> غريبان براي گسترش حاكميت اقتصادي‏شان بر ديگر كشورها و به دست آوردن منابع و منافع بيشتر كوشيدند با تحريف و مسخ فرهنگِ ديگران، آنان را از خود بيگانه و بي‏هدف كنند و فرهنگ غربي را در ميانشان حاكم گردانند. براي رسيدن به اين هدف، با به كارگيري كليه ابزارها و روش‏هاي آشكار و پنهان و با ايجاد ترس و وحشت، زمينه گسترش فرهنگ غرب در سطح جهان را فراهم آوردند.

فرهنگ غرب به رغم دستآوردهاي شگرف و حيرت‏انگيز فني و تكنولوژي‏اش، نتوانسته است نابسماني‏هاي فكري - رواني بشر را پاسخ گويد. انسان سرگشته و نگران معاصر، بيش از هر زمان ديگر، از ابتذال فرهنگي و سقوط مباني اخلاقي، خودكامگي‏ها، قدرت پرستي‏ها و ستمگري‏هاي همنوعانش رنج مي‏برد، به گونه‏اي كه صاحب‏نظران آزاده غربي نيز فروپاشي تمدن غرب را پيش بيني كرده و در پي ترسيم آينده‏اي متفاوت با وضع موجود مي‏باشند. آنان معتقدند فروپاشي اخلاقي غرب در نتيجه ترويج مكتب‏هاي منحرف فكري اومانيسم: انسان‏مداري، ليبراليسم: آزادي بي حد و مرز و در پي آن نهيليسم(8) بود كه پس از نهضت رنسانس در راستاي مذهب‏ستيزي، پايه گذاري شدند. بدين‏سان بشر امروز با اصالت دادن به فن‏آوري و اقتصاد، در چنگال زندگي ماشيني گرفتار آمده و سيطره فن آوري، خود او را نيز ماشين كاهش داده است. به گونه‏اي كه زندگي‏اش بدون معنا و فضيلت و هدف مي‏باشد، از اين رو، به پوچي روي آورده است.

سلطه‏گران در سراسر نيم قرن اخير با همه توانشان كوشيدند جهان بيني اومانيسم را در همه جهان و به ويژه در كشورهاي اسلامي توسعه دهند و از اين راه سرسپردگي مطلق و وابستگي همه جانبه سياسي، فرهنگي و اقتصادي و غارت فرهنگ و منابع اين كشورها را به دست آورند. در اين راستا، آنها با به كارگيري توان فن‏آوري فوقِ مدرن در صنعت ارتباطات و پيش‏تر با فرستادن ميسيونرهاي مسيحي به عنوان سپاهيان صلح و برانگيختن عناصر خود باخته خود آن كشورها، در اجراي انواع برنامه‏ها و روش‏هايشان موفق باشند. آنان بدين گونه كوشيدند تا سرانجام با به كارگيري تمام شيوه‏ها و ابزارهاي ويران كننده، فرهنگ الهي كشور را كه محور همه حركت‏هايش با بيشتر توحيدي است، و مانند سد مستحكمي عمل مي‏كند، از ميان بردارند.

آنچه امروز سلطه‏گران را بيش از هر چيز ديگري به وحشت انداخته است، قدرت اسلام و حضور فعال آن در عرصه‏هاي گوناگون سياسي، اقتصادي، و فرهن ي است. از اين رو، طبيعي است كه استكبار جهاني، جهان اسلام را كه همواره در برابر تجاوزهاي فرهنگ غرب ايستاده است، به طور جدي آماج هجمه‏هاي شديد فرهنگي خود قرار دهد و با ترويج فرهنگ مبتذل خويش از راه اشاعه تفكر مادي و نشان دادن مظاهر فريبنده دنياي صنعتي، در فرهنگ اصيل اسلامي رخنه كرده، ارزش‏ها و باورهاي ديني را سست نمايد و اندك اندك ريشه اعتقادات امت اسلامي را بخشكاند و سپس دستاورد تمدن غرب، يعني فن‏آوري جديد (البته سراب و رنگ و لعاب آن را) به وي نشان دهد و سرانجام او را در منجلاب فساد - كه زاييده فرهنگ جديد غرب است - غرق سازد!

انگيزه اين تهاجم نخست ايجاد فضاي خود باختگي و روح بي‏تفاوتي در جامعه، نسبت به ارزش‏هاي اصيل خودي و ويراني هويت مذهبي و ملي آن جامعه مي‏باشد و سپس ايجاد جامعه‏اي تازه كه انديشه‏ها و باورهاي جهان غرب را بپذيرد و عقايد و ارزش‏هاي ديني و فكري خود را دور بريزد. در اين صورت با نابود شدن فرهنگ طي يك شكور، زمينه براي رشد سيطره سياسي و اقتصادي و گسترش سلطه همه جانبه استكبار جهاني همواره خواهد شد. آنچه امروز سلطه‏گران با بهره‏گيري از فن‏آوري ارتباطات و برنامه‏هاي ماهواره‏اي و با شعار تحقق دهكده واحد جهاني و همسان سازي فرهنگي، براي جهاني كردن فرهنگ خود تبليغ مي‏كنند، همه و همه در راستاي همين اهداف شيطاني است.

در دوران معاصر و به ويژه در نيم قرن اخير با جريان سازمان يافته عليه فرهنگ اسلامي و انساني در كشورمان رو به رو هستيم كه مراحل آن به شرح ذيل است:

1. شكستن جامعه سنتي ايراني و نفي ارزش‏هاي حاكم بر آن؛

2. قطع رابطه بين نسل جديد ايران و تاريخ و فرهنگ پر بار اين كشور؛

3. ترويج فساد و فحشا

4. ترويج دنياگرايي و زندگي مصرفي.

5. سرگرم نمودن مردم به مسائل بي‏ارزش و بازداشتن آنان از انديشيدن؛

6. ايجاد تفرقه ميان اقشار و گروه‏هاي گوناگون مردم؛

7. ايجاد بدبيني به معارف اسلامي؛

8. كمك به رواج بي‏سوادي؛

9. تبليغ جدايي دين از سياست؛

10. عدم احتياج مردم به تقليد از مراجع تقليد.

مبانی نظری و پیشینه پژوهش :

مبانی نظری :

نظریه پردازانی چون زیمل و وبلن عامل ایجاد نوآوری را کشمکش های طبقاتی می دانند و معتقدند طبقه متوسط جامعه همواره در تلاش است به نوعی فاصله خود را با طبقه پایین جامعه از طریق مصرف خودنمایانه و تظاهری حفظ کند. همچنین طبقه پایین جامعه نیز همواره در تلاش است که فاصله موجود با طبقه متوسط را کاهش دهد. بنابر این زیمل و وبلن تقلید در مد گرایی افراد را همواره عمودی تصور کرده و فرودستان جامعه را پیرو فرادستان جامعه می دانستند. حال اینکه این تئوری در جوامع جدید دچار نوعی تقلیل گرایی است. چرا که در دوران معاصر سرمایه داران و طبقه مرفه برای اقشار جامعه مرجعیت ندارند، بلکه عصر ارتباطات و رسانه، گروه های مرجع دیگری را در حوزه های ورزش، هنر، زیبایی و سیاست و .... به مردم معرفی نموده که حتی ممکن است از لحاظ مکانی فرسنگ ها با آنها فاصله داشته باشند. و حتی طبقه مرفه جامعه نیز از آنها پیروی کنند. ضمن اینکه در جوامع امروزی، مفهوم طبقه با دیدگاه مارکسیستی وجود ندارد، به این معنی که دیگر طبقات جوامع آنطور که مد نظر مارکسیست هاست، کشمکش و تضاد آشکار با هم ندارند و طبقات دارای مرزبندی های مشخص نیستند. لذا دیدگاه زیمل و وبلن، جایگاه خود را تا حدودی از دست داده اند. و کمتر مورد اعتنا قرار می گیرند. اما گرویدن طبقات پایین به سمت مصرف و تقلید از طبقات بالا ( گرایش به مد ) خود نشان از مرجع بودن این قشر برای قشر پایین جامعه است. نتیجه این کار تشویق گروه ها و اقشار جامعه به تقلید از قشر ثروتمند و مرفه جامعه است. این تقلید نیز خود نوعی از مرجعیت قشر مرفه در جامعه را نشان می دهد....

منابع

- انبارکی ، میترا ، جوانان و مد در ایران ( 1389 )، مجله اینترنی فصل نو،( 1389 ) ، سال پنجم، شماره 54 ، ص 16

- باقری نژاد ، مرتضی ( 1380 ) بررسي جامعه شناختي مدگرايي دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم دبيرستانهاي پسرانه شهر كرمان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،سال 1380 ، دانشگاه شهید با هنر کرمان

- حسینی شاهرودی ، سید مرتضی (1390 ) ،ابعاد دین

- حیدری ، محمدرضا ( 1376 ) پژوهشي در پديده مدگرايي جوانان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، سال 1376 ، دانشگاه فردوسي مشهد

- خسروی زاده، ادریس( 1387 )، بررسی جامعه شناختی مدگرایی .

- سراج زاده سید حسین ( 1387 )، بررسی رابطه دینداری با احساس آنومی و کجروی در میان نمونه ای از دانشجویان، مجله مسائل اجتماعی ایران، سال 16 ، شماره 63 ، ص 63

- سیف ، علی اکبر ( 1378 )، روشهای اندازه گیری و ارزشیابی، تهران، چاپ نیل

- شایان مهر، علیرضا ( 1377 )، دایرة المعارف تطبیقی علوم اجتماعی، جلد اول، تهران، نشر کیهان،

- شجاعی زند، علیرضا ( 1384 ) ، مدلی برای سنجش دینداری در ایران ، مجله جامعه شناسی ایران ، دوره ی ششم ، شماره ی 1

- شکوهی ، مسعود( 1388 )، حقیقت مد و مدگرایی، مجله اینترنی فصل نو، سال 1388 ، سال پنجم ، شماره 54 ، ص 16-54

- رفیع پور، فرامرز( 1372 )، کند و کاوها و پنداشت ها ، تهران، شرکت سهامی انتشارات

 

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه چگونگی باور های مذهبی را در دانش آموزان خوابگاهی آموزشگاه شکوفا ساخته وجلوگیری از رخنه کردن تهاجم فرهنگی در خوابگاه .در قالب ورد وقابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما