دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 644
  • بازدید دیروز : 857
  • بازدید کل : 676732

دانلودگزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی آشنایی با خودرو درکتاب و با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان.


دانلودگزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی  آشنایی با خودرو درکتاب  و با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان.

دانلودگزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی آشنایی با خودرو درکتاب و با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان.در قالب ورد وقابل ویرایش در38 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

یافته های علمی:

- مفهوم وسايل كمك آموزشي :

هرچه كه بتواند كيفيت تدريس و يادگيري را افزايش دهد وسيله اي براي كمك به آموزش است . رسانه هاي نوشتاري از اولين رسانه هايي بودند كه در امر تعليم و تربيت از آنها استفاده مي شده است ، و سپس رسانه هاي ديگري از قبيل تصاوير ، نقشه ها ، اسلايد ، فيلم ، تلويزيون و بسياري از رسانه هاي ديگري كه وارد جريان تعليم وتربيت شده اند . (لطفي پور خسرو و ذوفن آوری شهناز- توليد و کاربرد مواد آموزشي - چاپ سحاب) -

-اهمیت وضرورت وسایل کمک آموزشی: همه ی ما تاکنون کتاب های زیادی مطالعه کرده ایم . اما بیشتر مطالب آن را به فراموشی سپرده ایم ولی آندسته از مطالبی که کاربردی کرده ایم هیچ گاه از یاد نخواهیم برد.ما برآنیم که تا آنجا که در توان داریم با یاری شما خوبان تمامی دروس را کاربردی نماییم تا تدریس خود را ماندگار کنیم .

تحقيقاتي كه تا به حال به عمل آمده است نشان مي دهد كه اگر يادگيري با استفاده صحيح از وسايل ارتباطي به عمل آيد ميزان يادگيري افراد را تا % 75 بالا مي برد . (سيف علي اکبر- روانشناسي پرورشي- انتشارات آگاه- چاپ سوم 1379)

آموزش از هر جنبه و در هر مرحله اي که باشد لازمه اش تاثير بخشيدن در فراگير است. اين تاثير البته مي تواند با توجه به موضوع مورد نظر و حيطه مورد عمل متفاوت باشد. آنچه که به يادگيري مربوط مي شود عمق اين تاثير در قوه ادارک و مهارت فراگيران است, تا حدي که موجب تغيير در آن ها گردد. چون با استفاده از روش هاي آموزشي رو در رو و سنتي نمي توان به تک تک افراد علاقه مند و نيازمند اطلاعات دسترسي داشت و از سوي ديگر عليرغم محدوديت درک مسائل و علم و دانش فراگيران, برخي از آموزشگران ممکن است در بيان و شرح مطالب توانايي کافي نداشته و يا قادر نباشد با تسلط کامل به تشريح موضوع مورد علاقه خود بپردازند. بدين لحاظ ضرورت دارد که معلمان و مدرسان دقيقاً نسبت به آنچه بايد انجام دهند, آگاهي داشته باشند تا وظايف خود را با علم و اطلاع و مهارت کافي در هم آميزند و به مرحله اجرا درآورند. (شعاري نژاد علي اکبر- نقش آموزش و پروش در فرهنگ عمومي- انتشارات شابک- چاپ دوم 1379)

برخي مواقع ايجاب مي نمايد که براي تسهيل آموزش, مطالب به صورت طبيعي و زنده به فراگيران آموخته شود. همچنين اگر نمايش بعضي فعاليت ها و روش ها به طور طبيعي امکان پذير نباشد و يا از نظر بعد زمان و مکان داراي محدوديت هايي باشد, مرجع است که نمونه ها و شواهد آن در معرض ديد فراگيران قرار گيرد. همين طور براي اطلاع رساني سريع و تعليم و تربيت گروه هاي بزرگتر لازم است که اطلاعات مورد نياز از راه هاي گوناگون و با استفاده از حواس مختلف و رسانه هاي ارتباط جمعي راديو, تلويزيون, فيلم, اسلايد, نمايشگاه, متون چاپي مثل روزنامه و ... به آن ها منتقل شود به علاوه استفاده کردن از امکانات مذکور براي پيش آگاهي دادن به آموزشگران نيز ثمر بخش خواهد بود. براي آموزش دادن و فعال کردن حواس مختلف جهت تحقق بهتر امر يادگيري مستلزم به کارگيري وسايل آموزشي و کمک آموزشي مي باشد. بنابراين با توجه به دلايل فوق و دلايل بي شمار ديگري نبايد استفاده کردن از وسايل آموزشي را با اقدامات تشريفاتي اشتباه گرفت. (علي پور مشکاني مهران- آيين تدريس و روش کلاس داري- انتشارات پارسايان- چاپ اول 1381)

هر چند که ممکن است انتقال اطلاعات تفضيلي با کمک رسانه هاي آموزشي محدود باشد, اما اين اطلاعات در ايجاد انگيزش و علاقه فراگيران نقش مهم و ارزشمندي را ايفا مي نمايند. به اين معني که آگاهي و علاقه فراگيران برانگيخته مي شود و آنان درصدد کسب اطلاعات بيشتر برمي آيند. امروزه صاحب نظران و اندشمندان جهان, بر نقش مهم و تعين کننده فن آوریاوري آموزشي در فرايند ياددهي _ يادگيري تأکيد مي کنند و بر اين باورند که ميزان بهره گيري و استفاده مطلوب معلمان از وسايل کمک آموزشي در ارتقاي کيفيت آموزشي تأثيرات سازنده اي خواهد داشت. استفاده صحيح معلمان از وسايل کمک آموزشي, جريان ياد گيري را تسهيل مي کند, در عيني کردن و ملموس ساختن آموخته ها نقش مهمي دارد, ميزان اثر بخشي تدريس را افزايش مي دهد و موجب پايدار کردن آموخته ها در ذهن دانش آموزان مي گردد . (علي پور مشکاني مهران- آيين تدريس و روش کلاس داري- انتشارات پارسايان- چاپ اول 1381)

-دلايل ضرورت کاربرد وسايل کمک آموزشي «از شاخص هاي توسعه در يک کشور, کيفيت و کميت برون داد نظام آموزشي است, که آن هم به چگونگي نظام انتقال اطلاعات برنامه ريزي شده آموزشي به فرايندگان و نيز بهبود فرايند ياددهي_ يادگيري بستگي دارد . استفاده بهينه از فرايند آموزشي در جريان تدريس, به سبب فعال کردن حواس فراگيران, امر آموزش را واقعي تر کرده, ضمن غني کردن کيفيت تدريس و يادگيري, کاراي تعليم وتربيت را ارتقا مي بخشد.» امروزه بهره گيري معلمان از وسايل کمک آموزشي در فرايند تدريس, موجب افزايش کارايي آنها در تدريس مي شود و يادگيري مطالب را براي دانش آموزان عيني تر, جذاب تر وعميق تر کرده, در افزايش يادگيري و پايدار ساختن آموخته هاي آنان تأثير اساسي دارد. ( شعاري نژاد علي اکبر- نقش آموزش و پروش در فرهنگ عمومي- انتشارات شابک- چاپ دوم 1379)

- ویژگی های وسایل کمک آموزشی

1-متناسب با موضوع آموزش بودن 2-ساده بودن 3-دقیق بودن 4-بادام بودن 5-قابل استفاده بودن توسط مخاطبین 6-جالب بودن 7-لازم بودن

- نحوه ی استفاده از وسایل کمک آموزشی

1- انتخاب مناسب 2-آمادگی قبلی 3-تشریح وسایل 4-محل وسایل (در معرض دید بودن) 5)دسترس بودن برای استفاده فراگیران

 

دو نكته مهم را بايستي سرلوحة كار فعاليت آموزشي خود قرار داد:

1) به دليل نقش مهم حس بينايي در يادگيري انسان، لازم است در موقعيتهاي ارتباطي و آموزشي به جاي تكيه صرف بر كلام( گويش) و حس شنوايي مخاطبان، از پيام هاي تصويري و رسانه هاي ديداري- شنيداري نيز به ميزان كافي استفاده كنيم....

منابع

1-احمدی حمیدروزنامه خراسان یکشنبه 27/1/1391ص 12

2-الهیاری ،زهرا، 80-86

3-دهخدا،علی اکبر، لغت نامه

4-دلاور،علی-1374-ص138

5-سیف،علی اکبر،روانشناسی پرورشی،انتشارات آگاه 1376

6-شاملو،محسن«بررسی راههای ایجادانگیزه مطالعه وتحقیق دردانش آموزان »استادراهنما:جناب آقای حبیب ا.. زارعی

7-فخرایی،سیروس،نقش عوامل محیطی-اجتماعی درانگیزه های تحصیلی دانش آموزان –تربیت ماهنامه پرورشی وزارت آموزش وپرورش،سال سیزدهم مهر1376

8-مجوزی ،عبدالله ،چراتشویق

9-« مقدم،بدری،کاربردروانشناسی درآموزشگاه، انتشارات صداو سیما 1379»

10- معین ،محمد،فرهنگ معین

 

دانلودگزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی آشنایی با خودرو درکتاب و با وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان.در قالب ورد وقابل ویرایش در38 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما