دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 82
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 536026

گزارش تخصصی مدیرمدرسه چگونگی ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس.


گزارش تخصصی مدیرمدرسه چگونگی ترغیب  معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس.

گزارش تخصصی مدیرمدرسه چگونگی ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس.در قالب ورد وقابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

گردآوري اطلاعات (شواهد1)

در رابطه با اين اقدام بايد با احتياط عمل مي كردم. بنابراين شروع به جمع آوري اطلاعات نمودم. براي اين منظور از چند مرحله استفاده نمودم.

صحبت با معلمان و دانش آموزان از طريق نظرسنجي از آن ها. درباره شيوه عملكرد خود در كلاس درس. يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

همكاران در مدرسه تمايل چنداني به استفاده از رايانه در هنگام تدريس نداشتند و استفاده از اينترنت در امر تدريس را غير ممكن مي دانستند. البته لازم به ذكر است كه دليل آن را عدم آشنايي آن ها با رايانه و اينترنت مي دانستند. معلمان دروس ديگر نيز همين نظر را داشتند.

طبق روال همه ساله در ابتداي سال از معلمين درباره شيوه عملكرد در كلاس درس نظرسنجي مي كرديم. چند روش را به آن ها پيشنهاد مي دهيم و نظرات آن ها را جويا مي شويم. اكثريت قريب به اتفاق شيوه جزوه نويسي را طالب بودند و بر اين امر پافشاري مي كردند. با توجه به تجربه اي كه در اين چند سال كسب كرده ام بهتر بود كه بنا به درخواست معلمين عمل كنيم و هدايتگري آن ها به سوي روش فعال را به مرور زمان انجام دهيم. بنابراين در ابتدا شيوه سنتي را براي تدريس انتخاب نموديم. با توجه به تجربيات سال هاي گذشته خود، مي دانستم كه با روش سنتي فقط مي توان پيشرفت دانش آموزان در حيطه دانشي فراهم كرد، ولي روش هاي فعال و مبتني بر IT
مي تواند يادگيري در سطوح بالاتر درك و فهم و كاربردي را تقويت كند. اما مشكلات بسياري بر سر راه من وجود داشت. مشكل اصلي، كمبود يا نبود منابع و تجربيات فني، كمبود رايانه ها و هزينه بالاي اتصال به اينترنت، كه براي مدرسه مشكل ساز بود. مشكل اساسي ديگر، دگرگوني و تغييرات اساسي در شيوه هاي تدريس بود بنا بر اين تصميم گرفتم كه معلمان را به استفاده كم و بيش از اينترنت و كامپيوتر وادار كنم.

مشاهده نتايج در مرحله اول اقدام، بيانگر اين موضوع است كه تجديد نظر در شيوه تدريس و تغيير در آن بسيار ضروري است. با مطالعاتي كه انجام داده بودم بهترين راه براي برطرف كردن اشكال دانش آموزان استفاده از روش تدريس مبتني بر IT بود. اما چگونه و با چه امكاناتي؟ به منظور پيشرفت دانش آموزان در سطوح درك و فهم و كاربرد، استفاده از روش هاي نوين تدريس با تلفيقي از فناوري هاي نو ضروري بود يعني مي بايست با جهاني شدن آموزش همگام شد. لازمه همگام شدن با جهاني شدن آموزش تدريس مبتني بر IT و ICT بود. بنابراين در ابتدا لازم بود، اطلاعاتي در باره تدريس با روش فعال مبتني بر IT و ICT كسب مي كردم. به همين منظور از منابع زير استفاده نمودم:

  1. ملاقات و گفتگو با استادان و افراد متخصص؛

  2. همكاران، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان؛

  3. بعضي از والدين دانش آموزان؛

  4. مشاهده فيلم هاي تدريس معلمان در جشنواره هاي الگوي تدريس برتر؛

  5. مطالعه كتاب هاي تخصصي در باره انواع روش هاي تدريس، شيوه هاي مختلف مديريت كلاس درس و روش هاي فعال ياددهي – يادگيري مبتني برIT و ICT؛

  6. بررسي نشريه هاي گوناگون از جمله فصلنامه تعليم و تربيت، رشد تكنولوژي آموزشي، رشد معلم، رشد آموزش شيمي، .....؛

  7. بررسي و مطالعه روزنامه هاي مختلف؛

  8. مطالعه چكيده هاي تحقيقات و پايان نامه ها؛

  9. استفاده از اينترنت و جست و جو در سايت هاي مختلف آموزشي.

بعضي از يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

در جستجوهاي اينترنتي متوجه شدم مي توان پايگاه هاي جالبي براي آموزش مفاهيم مختلف يافت كه خيلي از آن ها به صورت فيلم، اسلايد، تصوير متحرك و در بردارنده تصويرهاي جالب است كه مي تواند در دانش آموزان انگيزه ايجاد كند. همچنين پايگاه هاي مناسبي پيدا كردم كه نمونه پرسش هاي متعددي در سطوح مختلف داشتند. در نتيجه براي ايجاد علاقه و انگيزه و مشاركت دانش آموزان در امر يادگيري و ياددهي سعي كردم رايانه و كتاب درسي در كنار هم استفاده شوند تا آموزش و يادگيري مؤثرتر و سودمندتر باشد. در واقع، در اين روش رايانه با تمام جذابيت هاي خود، دانش آموزان را با موضوع درس درگير مي كند.

پيشينه تحقيق

اميري، 1369: از دير باز از آموزش و پرورش انتظار مي رود كه نسل هاي امروز را براي زندگي و جامعه فردا آماده سازد، درجوامع سنتي گذشته، تحولات به كندي انجام مي گرفت، بنابراين شناخت فردايي كه بايد نسل هاي امروز را براي زيستن در آن پرورش داد چندان ضرورت نداشت، اما امروزه براثر پيشرفت هاي علمي فني كه به انقلاب علمي و تكنولوژيكي تعبير شده است، و از سي سال پيش از هر 5 يا 7 سال حجم انتشارات علمي دو برابر افزايش يافته اين شناخت اهميت بسزايي يافته است.

عبادي، 1383: در همين راستا از دستاوردهاي آموزش نوين مبتني بر ICT، محور قرار دادن دانش آموز به جاي معلم مد نظر است. تغيير نقش معلمان به عنوان مربي، راهنما و
تسهيل كننده مي باشد كه خود محور قراردادن دانش آموز به جاي معلم است. تغيير نقش معلم موجب مي شود كه انگيزه هاي يادگيري افزايش يابد و دانش آموز، عنصري فعال، خلاق و مؤثر شود. ميل و علاقه او به كسب اطلاعات و دانش افزايش يابد و به طور طبيعي محتواي آموزش در مسير عملي و واقعي قرارگيرد....

 

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (1383) اقدام پژوهي:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.

  2. ارشدي، نعمت الله (1386) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره2، زمستان.

  3. اميري، محمدعلي ( 1369). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.

  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (1382) روش تحقيق عملي(اقدام پژوهي)، تهران،

    نشر لوح زرين.

  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(1385) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره8، ارديبهشت.

  6. توكلي، معصومه (1385) آموزش مفهوم مول به روش مبتني بر IT ، رشد آموزش شيمي، دوره بيستم، شماره1، پاييز.

  7. چارياني، ابوالقاسم (1380) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف

    آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.

  8. خلخالي، مرتضي (1381) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره پانزدهم، شماره4، تابستان.

  9. دلوز، ژاك (1380) آموزش براي قرن بيستم و يكم، ترجمه افتخارزاده، سيد فرهاد، تهران: انتشارات عابد.

  10. ديناروند، حسن(1382) مدارس در عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

 

گزارش تخصصی مدیرمدرسه چگونگی ترغیب معلمين آموزشگاه به استفاده از كامپيوتر و اينترنت در امر تدريس.در قالب ورد وقابل ویرایش در 28صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما