دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 410
  • بازدید دیروز : 482
  • بازدید کل : 674884

گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه چگونگی رونق بخشیدن به شرکت دانش آموزان درمسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت.


گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه چگونگی رونق بخشیدن به شرکت دانش آموزان درمسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت.

گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه چگونگی رونق بخشیدن به شرکت دانش آموزان درمسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت.در قالب ورد وقابل ویرایش در25 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

اهمیت موضوع :

دانش آموزان در حالي در مسابقات قرآني و معارف اسلامي شركت مي كنند كه محتواي پيش بيني شده مسابقه را در مدرسه آموزش نمي بينند. در مقابل محتواي كتاب هاي درسي قرآن و ديني و ساير كتب كه با دقت هاي فراوان از سوي پژوهش گران دفتر برنامه ريزي و تاليف كتب درسي طراحي و متناسب با نيازها و علائق دانش آموزان در كتب درسي قرار مي گيرند، كمتر مورد مسابقه هستند. به عنوان مثال: مسابقات قرائت و حفظ قرآن كه يك فعاليت قرآني از نوع تخصصي است هيچگاه جزء اهداف كلان آموزش و پرورش نبوده و نيست و در مقابل كسب مهارت روخواني و روان خواني قرآن به عنوان اهداف اصلي آموزش قرآن در دوره ابتدايي است. چه خوب است مدير و مربي مدرسه به جاي برگزاري مسابقه قرائت و حفظ مسابقه روخواني قرآن كامل (براي كلاس هاي اول تا سوم) و روان خواني (براي كلاس هاي چهارم و پنجم) قرآن كامل برگزار كنند و يا در دوره راهنمايي به مسابقه روان خواني (ترتيل آموزشي) و درك و فهم آيات و عبارات قرآني آن هم به صورت توأمان اهميت داده شود.

همان طور كه گفته شد علت مهجوريت قرآن در جامعه اين نيست كه افراد با قواعد روخواني و روان خواني آشنا نيستند، بلكه اشكال در اين است كه اصولا افراد با قرآن مانوس نيستند و بايد براي اين مسئله فكري كرد. يكي از راهكارهاي مهم در اين زمينه توجه به مهارت آموزي به جاي قاعده آموزي است. در جلسات موفق و معتبر قرآن كشور روش حاكم مهارت آموزي است. استاد در صدر جلسه مي نشيند و افرادي كه به حلقه انس با قرآن نشسته اند هر يك چند آيه مي خوانند و استاد اشكالات آنان را به صورت موردي و تلگرافي برطرف مي كند تذكر مي دهد. اما در مدارس و كلاس هاي قرآن اين قواعد قرآن هستند كه محور آموزش هستند، معلم ارتباط يك سويه داشته و معمولا متكلم وحده است. و آنچه كه بيش از همه مورد غفلت قرار مي گيرد اين است كه قرآن كمتر خوانده مي شود.

گرد آوري شواهد يك

طي بررسي هايي كه در همان روزهاي اول سال تحصيلي در امور مدرسه به عمل آوردم و پس از مشورت با همكاران متوجه شدم كه كيفيت برنامه هاي پرورشی مدرسه از خلاقيت شور و شكوفايي لازم برخوردار نيست ، يا ساعات فوق برنامه هاي دانش آموزان بيهوده تلف مي شد و دانش آموزان ساعات حضور خود را در مدرسه آن طوري كه بايد مفيد و موثر بگذرانند ،نمي گذرانند.همچنين چون در سال هاي گذشته نيز روش ها و راهكار هايي را در جهت بهبود كيفيت مسائل پرورشی انجام داده بوديم و در اكثر موارد به نتيجه رسيده بود در سال تحصيلي اخير تصميم گرفتم مسائل و مشكلات را به صورت دقيق تري بر رسي كرده و براي پيشبرد اهداف پرورشي مدرسه آنها را ريشه كن كنم كه پس از بررسي هاي لازم و مشورت با همكاران و ديگر كاركنان آنها را شناسايي نمودم ....

منابع

پاک‌سرشت، محمدجعفر و ديگران (1384)، درآمدي بر تعليم‌و‌تربيت اسلامي، تهران، سمت.

جعفري علم‌آبادي، علي (1378)، بررسي نگرش اعضاء ستادهاي تربيتي مدارس منطقه رضويه نسبت به فعاليت‌هاي پرورشي، پايان‌نامة دوره‌ كارشناسي ارشد، مديريت آموزشي، دانشکده علوم تربيتي و روان‎شناسي دانشگاه فردوسي مشهد.

حاجي، مرتضي (1387)، تربيت(دلائل و ضرورت‌هاي تلفيق فعاليت‌هاي آموزش‌و‌پرورش)، تهران، لوح بصر.

حسني، محمد، «آيا تزکيه بر تعليم مقدم است» (مهر 1385)، روان‌شناسي و علوم تربيتي، دوره سي‌وشش، ش 2، ص‎105‌- 128.

حسيني، سيد‌رضا، «تعليم وتربيت در گفت‌وگو با علي‌محمد کاردان» (فروردين و ارديبهشت‎/ خرداد و تير 1385) ماهنامه‌ خبري پژوهشگران، ش 6 و 7‎، ص‎15- ‌‌27‌.

صفوي،‌ امان‌الله (1387)، تاريخ آموزش‌و‌پرورش ايران، از ايران باستان تا ١٣٨٠، تهران، رشد.

علاقه‌بند، علي (1368)، جامعه شناسي آموزش‌و‌پرورش، تهران، کتابخانه فروردين.

کريمي، عبدالعظيم (1383)، آموزش به مثابه پرورش، تهران، پژوهشکده‌ تعليم‌و‌تربيت.

گزارش تخصصی معاون پرورشی مدرسه چگونگی رونق بخشیدن به شرکت دانش آموزان درمسابقات معارف اسلامی و احکام و نماز جماعت.در قالب ورد وقابل ویرایش در25 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما