گزارش تخصصی آموزگاراستثنایی چگونگی علاقه مند کردن سروش دانش آموز نیمه شنوای تلفیقی پایه پنجم به درس ریاضی .در قالب ورد وقابل ویرایش در 25صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی
اهمیت موضوع :
در يك جمع بندي كلي مي توان گفت كه دانش آموزان كم شنواي تلفيقي از پيشرفت تحصيلي خوبي برخودارنـد و بـه خوبي مي توانند با همكلاسي هاي عادي خود به رقابت بپردازند و از امكانات آموزشي بهره ببرند . پيشرفت آموزشـي اين افراد نتيجه عوامل زيادي است . اين عوامل به ترتيـب اهميـت؛ عبارتند از : -1 استفاده از وسايل كمك شنيداري همچون سمعك؛ -2 سابقه تدريس و تجربه معلم؛ -3 دريافت خدمات توان بخشي همچون تربيت شنوايي و گفتـار درمـاني؛ -4 ميـزان افـت شنوايي؛ -5 سن ابتلا به كم شنوايي؛6 – وضعيت اجتماعي - اقتصادي خانواده؛ -7 نگرش معلم و -8 سروشيت شغلي معلم
هر فرد مبتلا به آسيب شنوايي بايد در دريافت زبان گفتاري با استفاده از تحريكات شنيداري تقويت شده و كمك گرفتن از اطلاعات بينايي حاصل از گفتارخواني بر آسيب خويش پيروز شود . اگر فرد مبتلا به آسيب شـنوايي كـودك باشـد، مبارزه ادراكي روي اكتساب زبان و عملكرد آموزشگاهي او اثر مي گذارد . هدف نهايي مداخلـة شـنيداري وتربيـت شنوايي ، افزايش توان استفاده مؤثر كودك از علائم صوتي براي يادگيري زبان ،برقراري ارتبـ اطي كارآمـد و كـسب مهارتهاي آموزشگاهي است .
گرد آوری ( شواهد 1)
مواجهة انسان با دنياي كنوني و تغييرات سريع در زمينه علم و فن آوري ، نيازروزافزون دانش آمـوزان بـه دانـش رياضـيات را مي طلبد . چه ، دانش آموزان به كمك آن قدرت تفكر منطقي خويش را تقويت مـي كننـد و ضـمن نيازهـاي زنـدگي خـويش ، مقدمات لازم براي اكتساب مفاهيم دوره هاي بالاتر را فراهم مي سازند مساله عدم علاقه مندی دانش آموزم را به درس ریاضی را با جمعی از همکاران با سابقه در میان گذاشته و با هم به بحث و گفتگو پرداختیم .همه ی همکاران با علاقه ی بسیار در بحث شرکت کردند و نظرات مفیدی ارایه نمودند. با یکی از اساتید صاحب نظر شهرمان نیز موضوع را در میان گذاشتم ایشان مشتاقانه مطالب نوشته شده را مطالعه و نظر خود را بیان نمودند .با مراجعه به کتاب ها و نشریات گوناگون هم به مطالب جالب و قابل توجه در این زمینه دست یافتم پس از گفتگو های بسیار در زمینه ی علل ضعف و مشکلات یادگیری تعدادی از دانش آموزان در درس ریاضی مطالب جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت مشکلاتی که در این باره وجود داشت ،نظیر روش تدریس معلم ،تفاوت های فردی دانش آموزان ،مسائل کمک آموزشی ،محیط فیزیکی کلاس و ... فهرست گردید ....
2ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علياكبر جعفري ـ علياضغر دانشفر.
3ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.
4ـ هاوسون وب ويلسون (1986) رياضيات مدرسه در دهه 1990 ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.
5ـ مقاله نقدي بر روشهاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
6ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.
7ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.
8ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.
9ـ رحماني، مهدي، اهداف آموزش رياضي چيست؟
10ـ تبريزي، غلاسروش، ناتواني در يادگيري رياضي دانشآموزان ابتدايي.
11ـ قديري، هراتي، آزمايشگاه رياضي.
گزارش تخصصی آموزگاراستثنایی چگونگی علاقه مند کردن سروش دانش آموز نیمه شنوای تلفیقی پایه پنجم به درس ریاضی .در قالب ورد وقابل ویرایش در 25صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.