دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 662
  • بازدید دیروز : 857
  • بازدید کل : 676750

گزارش تخصصی دبیرشیمی چگونگی بهره گیری از فضای مجازی برای درک مفاهیم اساسی درس.


گزارش تخصصی دبیرشیمی چگونگی بهره گیری از فضای مجازی برای درک مفاهیم اساسی درس.

گزارش تخصصی دبیرشیمی چگونگی بهره گیری از فضای مجازی برای درک مفاهیم اساسی درس.در قالب ورد وقابل ویرایش در 50صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

گردآوري اطلاعات (شواهد1)، مرحله اول

صحبت با معلمان، مديران، معاونان، مشاوران و دانش آموزان از طريق نظرسنجي از آن ها. درباره شيوه عملكرد خود در كلاس درس. يافته هاي اين مرحله عبارتند از:

أ‌) معلمان: همكاران شيمي در مدرسه تمايل چنداني به استفاده از رايانه در هنگام تدريس نداشتند و استفاده از اينترنت در امر تدريس را غير ممكن مي دانستند. البته لازم به ذكر است كه دليل آن را عدم آشنايي آن ها با رايانه و اينترنت مي دانستند. معلمان دروس ديگر نيز همين نظر را داشتند.

ب‌) مديران، معاونان و مشاوران: با توجه به امكانات مدرسه مي بايست تدريس مبتني بر IT را انجام مي دادم. به همين منظور نياز به تعدادي رايانه و همچنين خط پرسرعت اينترنت بود. با توجه به صحبت مدير و معاونان تعدادي رايانه در سايت كامپيوتر مدرسه وجود داشت اما اتصال به اينترنت غيرممكن بود. به گفته آن ها به دليل وجود فقط يك خط تلفن در مدرسه نمي توانستيم از اينترنت استفاده كنيم.

ت‌) دانش آموزان: طبق روال همه ساله در ابتداي سال از دانش آموزان درباره شيوه عملكرد در كلاس درس نظرسنجي مي كنم. چند روش را به آن ها پيشنهاد مي دهم و نظرات آن ها را جويا مي شوم. اكثريت قريب به اتفاق دانش آموزان شيوه
جزوه نويسي را از من طالب بودند و بر اين امر پافشاري مي كردند. با توجه به تجربه اي كه در اين چند سال كسب كرده ام بهتر بود كه بنا به درخواست
دانش آموزان عمل كنم و هدايتگري آن ها به سوي روش فعال را به مرور زمان انجام دهم. بنابراين در ابتدا شيوه سنتي را براي تدريس انتخاب نمودم. با توجه به تجربيات سال هاي گذشته خود، مي دانستم كه با روش سنتي فقط مي توان پيشرفت
دانش آموزان در حيطه دانشي فراهم كرد، ولي روش هاي فعال و مبتني بر IT
مي تواند يادگيري در سطوح بالاتر درك و فهم و كاربردي را تقويت كند. اما مشكلات بسياري بر سر راه من وجود داشت. مشكل اصلي، كمبود يا نبود منابع و تجربيات فني، كمبود رايانه ها و هزينه بالاي اتصال به اينترنت، كه براي مدرسه مشكل ساز بود. مشكل اساسي ديگر، دگرگوني و تغييرات اساسي در شيوه هاي تدريس بود.

 

تجزيه و تحليل نتايج، مرحله اول

با توجه به نتايج به دست آمده، دانش آموزان علاقه زيادي به روش تدريس سنتي و نوشتن جزوه در كلاس داشتند. از طرفي امكان استفادهاز اينترنت در مدرسه غير ممكن بود و فقط تعداد معدودي رايانه در مدرسه وجود داشت. بنابراين شرايط ايجاب مي كرد كه با روش سنتي تدريس كنم.

 

اجراي راه حل، مرحله اول

تدريس فصل اول كتاب را با شيوه سنتي آغاز كردم. نكات مهم آن را توضيح داده و به صورت جزوه در اختيار دانش آموزان قرار دادم. سپس متن درس خوانده مي شد و نكات مهم در كتاب علامت زده مي شد. هرجلسه از مطالب تدريس شده به صورت شفاهي پرسش به عمل مي آوردم و دانش آموزان هم مطالب را حفظ كرده و به من جواب مي دادند. البته در پاسخ پرسش هاي مفهومي و كاربردي اشكال داشتند و آن ها را درك نمي كردند....

منابع مورد استفاده:

  1. آهنچيان، محمدرضا و ديگران (1383) گزارش تخصصی:راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.

  2. ارشدي، نعمت الله (1386) جهاني شدن و آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست ويكم، شماره2، زمستان.

  3. اميري، محمدعلي ( 1369). تفكر درباره تحولات آينده آموزش و پرورش، تهران: انتشارات مدرسه.

  4. ايراني، يوسف؛ بختياري، ابوالفضل (1382) روش تحقيق عملي(گزارش تخصصی)، تهران،

    نشر لوح زرين.

  5. بايرم، اليزابت؛ بينگهام، مارگارت(1385) تلفيق فناوري در مدارس، مترجم، نونا حسن پور اينانلو، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره8، ارديبهشت.

  6. توكلي، معصومه (1385) آموزش مفهوم مول به روش مبتني بر IT ، رشد آموزش شيمي، دوره بيستم، شماره1، پاييز.

  7. چارياني، ابوالقاسم (1380) تأثير ICT بر برنامه ريزي درسي، دفتر برنامه ريزي و تأليف

    آموزش هاي فني و حرفه اي، كاردانش.

  8. خلخالي، مرتضي (1381) پرسش هاي مفهومي و مسايل چالش برانگيز در شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره پانزدهم، شماره4، تابستان.

  9. دلوز، ژاك (1380) آموزش براي قرن بيستم و يكم، ترجمه افتخارزاده، سيد فرهاد، تهران: انتشارات عابد.

  10. ديناروند، حسن(1382) مدارس در عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

  11. ديناروند، حسن(1385) فناوري آموزشي در كلاس: تغييرات تدريجي، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره8، ارديبهشت.

  12. روش هاي فعال ياددهي يادگيري مبتني بر IT، دفتر برنامه ريزي و تأليف كتب درسي و دفتر آموزش و پرورش نظري و پيش دانشگاهي، بهمن 1383.

  13. طراحي مدارس هوشمند در مالزي، ماهنامه آموزشي، تحليلي، اطلاع رساني، مجله تكفا، شماره 5و 6، سال اول ، خرداد و تيرماه 1382.

  14. عطاران، محمد؛ شبيري، سيده فاطمه (1386) بهره گيري از نرم افزار كمك آموزشي فيزيك سوم دبيرستان و بررسي تأثير آن در پيشرفت تحصيلي و تعامل دانش آموزان در كلاس، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست وسوم، شماره1، بهار.

  15. فلام، ويليام.دي. (2004) تنگناي فناوري، نويد و واقعيت رايانه در كلاس هاي ما، انتشارات انجمن نظارت و برنامه ريزي درسي.

  16. قاسمي پويا، اقبال (1382) راهنماي معلمان پژوهنده، تهران، نشر اشاره.

  17. كديور، پروين؛ زارع زاده، كمال (1386) مقايسه خودكارآمدي و خلاقيت در دانش آموزان كاربر اينترنت و دانش آموزان غيركاربر، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست وسوم، شماره1، بهار.

  18. كريمي پور، محمدرضا (1381) آموزش متناسب با عصر اطلاعات، رشد تكنولوژي آموزشي، شماره7، فروردين ماه.

  19. كوچكي، خورشيد (1387) اهميت استفاده از فناوري اطلاعات و ارتباطات در آموزش شيمي، رشد آموزش شيمي، دوره بيست و يكم، شماره3، بهار.

  20. گدازچيان، فاطمه (1386) نوآوري در كلاس درس، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست و سوم، شماره5، بهمن.

  21. گرگ، كرسي (1384) آيا همه دانش آموزان مي توانند از اينترنت ياد بگيرند؟، مترجم توحيد صيامي، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيستم، شماره7، فروردين.

  22. لچس، وي وي. (1385) كاربرد چندرسانه اي ها در كلاس درس، مترجم فرشته شاه جعفري، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيست ويكم، شماره7، فروردين.

  23. لركيان. (1384) پايان نامه كارشناسي ارشد، براي استراتژي هاي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT ) در آموزش و پرورش در سه كشور استراليا، هنگ كنگ و فنلاند با تأكيد بر خط مشي، برنامه درسي تربيت معلم، با ارائه راهكارهايي براي توسعه نظام آموزش و پرورش ايران.

  24. مهرمحمدي، محمود (1386) فناوري اطلاعات و ارتباطات و نسبت آن با آموزش و پرورش، فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره1، بهار.

  25. متيو، نورمن (1382) فناوري اطلاعات، پيشرفت تحصيلي، مترجم فيروز رضاييان، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

  26. مشفق آراني، بهمن (1382) تحولات فناوري آموزشي در قرن بيستم، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره نوزدهم، شماره9، تابستان.

  27. مك نيف، جين و ديگران (1384) گزارش تخصصی، ترجمه محمدرضا آهنچيان، تهران، انتشارات رشد.

  28. يغما، عادل(1383) بازنگري در مفهوم و مباني فناوري آموزش، رشد تكنولوژي آموزشي، دوره بيستم، شماره6، اسفند.

گزارش تخصصی دبیرشیمی چگونگی بهره گیری از فضای مجازی برای درک مفاهیم اساسی درس.در قالب ورد وقابل ویرایش در 50صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما