دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 44
  • بازدید دیروز : 183
  • بازدید کل : 338874

گزارش تخصصی پایه دوم دبستان چگونگی بهبود اختلال یادگیری نوشتاری دانش آموزم مبینا با کاربست شیوه های مناسب.


گزارش تخصصی پایه دوم دبستان چگونگی بهبود اختلال یادگیری نوشتاری دانش آموزم مبینا با کاربست شیوه های مناسب.

گزارش تخصصی پایه دوم دبستان چگونگی بهبود اختلال یادگیری نوشتاری دانش آموزم مبینا با کاربست شیوه های مناسب.در قالب ورد وقابل ویرایش در 40صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

گردآوري اطلاعات(شواهد 1)

براي اين كه بتوانم درباره پرسشي كه مطرح كرده بودم اطلاعات دقيق تري به دست آورم تصميم گرفتم موضوع را با همكاراني كه صاحبنظر در اين زمينه هستند درميان بگذارم.

در يك زنگ تفريح، موضوع را با همكارانم در ميان گذاشتم. برخوردهاي آن ها متفاوت بود. تعدادي معتقد بودند كه بهتر است موضوع را با والدينش در ميان بگذاري، شايد به كمك آن ها بتوان كاري انجام داد. بعضي ديگر معتقد بودند كه بهتر است از آموزش او صرفنظر كني و او را به حال خود بگذاري تا براي سال آينده آماده بشود. عده اي ديگر معتقد بودند كه او هنوز موقعيت خود را درك نكرده و بهتر است صبر داشته باشي تا مدتي بگذرد و او موقعيت خود را بشناسد. سپس آموزش او را شروع كني.

موضوع را با مدير مدرسه در ميان گذاشتم. او نيز معتقد بود كه اين دانش آموزان اگر دو سال در کلاس دوم بمانند پايه آن ها قوي مي شود و براي سال آينده آماده تر هستند. پس بهتر است كه خودت را خسته نكني.

با آمدن معلم راهنما به مدرسه موضوع را با او مطرح كردم او چند سؤال بسيار ساده از مبینا پرسيد و مبینا هم كم و بيش به آن ها جواب داد. معلم راهنما معتقد بود كه مبینا
مي تواند ياد بگيرد ولي بايد مرتب او را تشويق كني. زيرا تشويق، انگيزه او را براي يادگيري افزايش مي دهد. البته تشويق نبايد بيش از حد باشد. اين روش را ادامه بدهيد اگر نتيجه نداد لزومي به خسته كردن خود نداريد و بگذاريد تا براي سال آينده آماده شود.

با مبینا هم صحبت كردم. او مي گفت كه مدرسه آمدن را دوست دارد و مي خواهد خواندن و نوشتن را ياد بگيرد. تصميم گرفتم كه او را به يك كلينيك مشاوره معرفي كنم. براي اين منظور با والدين او تماس گرفتم. اما آن ها در دسترس نبودند و مبینا با پدربزرگ و مادربزرگش زندگي مي كرد. آن ها رفتن به كلينيك را مشروط به اجازه پدر او مي دانستند.

دو ماه از سال تحصيلي مي گذشت و مبینا درست مثل روزهاي اول مدرسه بود. بنابراين تصميم گرفتم كه خودم وارد عمل شوم. شروع به مطالعه و تحقيق كردم و عواملي را كه باعث بروز اختلالات رفتاري و يادگيري مبینا مي شود را بررسي كنم. به همين منظور با افراد متخصص و اساتيد دانشگاه ملاقات كردم، كتاب هاي تخصصي در زمينه روانشناسي كودك و اختلالات يادگيري مطالعه نمودم، نشريه هاي گوناگون از جمله فصلنامه تعليم و تربيت، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، فصلنامه روانشناسي، رشد معلم، رشد تكنولوژي آموزشي، ...... را بررسي كردم. چكيده تحقيقات و پايان نامه ها را مطالعه نمودم. از طريق اينترنت در سايت هاي مختلف آموزشي و تربيتي و روانشناسي جستجو كردم. ابتدا بهتر است با خلاصه اي از يافته هاي به دست آمده آشنا شويم.

نارسايي هاي يادگيري

تعريف اختلالات ويژه در يادگيري: از بررسي تحقيقات و مطالعات پيشينيان چنين بر مي آيد كه كودكان با نارسايي هاي يادگيري را در رده كودكان با آسيب مغزي طبقه بندي مي كردند، و زماني ديگر آنان را كساني با اشكالات خفيف مغزي مي پنداشته اند. اما در تازه ترين مطالعات در اين زمينه براي آنان اصطلاح "كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري" گزيده شده است.

در سال 1966 كلمنتز (clements)، كودك با اشكالات خفيف مغزي را چنين تعريف
مي كند: "كودكان با اشكالات خفيف مغزي كودكاني هستند كه از نظر هوش كلي، نزديك متوسط، متوسط يا بالاتر از متوسط مي باشند. اما مشكلات و دشواري هايي ويژه در يادگيري يا رفتار دارند. ميزان اين مشكلات از خفيف تا شديد متفاوت است. علت اصلي اين دشواري ها انحراف اعمال مربوط به سيستم اعصاب مركزي از حالت عادي كه بهصورت هاي گوناگون مشخص مي شود، مانند دشواري در درك، فهم، زبان، حافظه، كنترل، توجه، اعمال حركتي و ........ اين انحرافات ممكن است در اثر نقص ژن هاي گوناگون، اختلال در سوخت و ساز، ضربات مغزي يا ساير بيماري ها و حوادثي كه در طول سال هايي كه براي رشد و تكامل سيستم اعصاب مركزي لازم است، يا از علت هاي ناشناخته اي، به وجود مي آيد".

كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري، كودكاني هستند كه جهان را به گونه اي متفاوت يا غير معمول ادراك مي كنند. طرح هاي عصبي آنان متفاوت از كودكان همسال عادي آنان به نظر مي رسد. افراد با نارسايي هاي ويژه در يادگيري داراي شكست هايي در مدرسه و جامعه هستند. آنان نمي توانند آنچه ديگران كه در سطح هوشي مشابه انجام مي دهند، بدون برخورداري از آموزش هاي ويژه انجام دهند. اداره آموزش و پرورش آمريكا (U.S.O.E) در امر كودكان استثنايي در سال 1977 كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري را آن دسته از كودكان دانسته است كه "در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي يادگيري: فهم مطالب، كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دچار مشكلند. اين اشكالات ممكن است در كودكان به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري درگوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن، حساب كردن ظاهر شود. اين تعريف شامل كودكان با صدمه مغزي، آسيب هاي خفيف مغزي، نارساخواني، آغازي رشدي و مشكلات ادراكي مي شود، اما آن دسته از كودكاني را كه اشكال اساسي يادگيري آنان در نتيجه نقص بينايي، شنوايي، حركتي، عقب ماندگي ذهني، اشكالات هيجاني يا محروميت هاي محيطي، فرهنگي و اقتصادي است، در بر نمي گيرد"....

فهرست منابع:

  1. آهنچيان، محمدرضا .(1383):راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.

  2. اسپارك، برنارد. (1372)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ چهار .

  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (1385)، روش تحقيق عملي . تهران،

    نشر لوح زرين.

  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره چهارم، شماره پياپي 26.

  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (1385)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.

  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (1378)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.

  7. شرام، ويلبر..... (1372)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.

  8. فصلنامه تعليم و تربيت، سال هيجدهم، شماره3، پاييز 1381.

  9. فصلنامه تعليم و تربيت، سال بيست و سوم، شماره1، بهار 1386.

  10. قاسمي پويا، اقبال. (1382)، راهنماي معلمان پژوهنده، تهران، نشر اشاره.

  11. مجله تکنولوژی آموزشی، شماره های 170،152،164،163.

  12. مجله مدرسه فردا، شماره های 5،3.

 

گزارش تخصصی پایه دوم دبستان چگونگی بهبود اختلال یادگیری نوشتاری دانش آموزم مبینا با کاربست شیوه های مناسب.در قالب ورد وقابل ویرایش در 40صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما