دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 763
  • بازدید دیروز : 700
  • بازدید کل : 592699

گزارش تخصصی آموزگارپایه دوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزم علی.


گزارش تخصصی آموزگارپایه دوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن  مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزم علی.

گزارش تخصصی آموزگارپایه دوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزم علی.در قالب ورد وقابل ویرایش در 40صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

نارسايي هاي يادگيري

تعريف اختلالات ويژه در يادگيري: از بررسي تحقيقات و مطالعات پيشينيان چنين بر مي آيد كه كودكان با نارسايي هاي يادگيري را در رده كودكان با آسيب مغزي طبقه بندي مي كردند، و زماني ديگر آنان را كساني با اشكالات خفيف مغزي مي پنداشته اند. اما در تازه ترين مطالعات در اين زمينه براي آنان اصطلاح "كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري" گزيده شده است.

در سال 1966 كلمنتز (clements)، كودك با اشكالات خفيف مغزي را چنين تعريف
مي كند: "كودكان با اشكالات خفيف مغزي كودكاني هستند كه از نظر هوش كلي، نزديك متوسط، متوسط يا بالاتر از متوسط مي باشند. اما مشكلات و دشواري هايي ويژه در يادگيري يا رفتار دارند. ميزان اين مشكلات از خفيف تا شديد متفاوت است. علت اصلي اين دشواري ها انحراف اعمال مربوط به سيستم اعصاب مركزي از حالت عادي كه بهصورت هاي گوناگون مشخص مي شود، مانند دشواري در درك، فهم، زبان، حافظه، كنترل، توجه، اعمال حركتي و ........ اين انحرافات ممكن است در اثر نقص ژن هاي گوناگون، اختلال در سوخت و ساز، ضربات مغزي يا ساير بيماري ها و حوادثي كه در طول سال هايي كه براي رشد و تكامل سيستم اعصاب مركزي لازم است، يا از علت هاي ناشناخته اي، به وجود مي آيد".

كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري، كودكاني هستند كه جهان را به گونه اي متفاوت يا غير معمول ادراك مي كنند. طرح هاي عصبي آنان متفاوت از كودكان همسال عادي آنان به نظر مي رسد. افراد با نارسايي هاي ويژه در يادگيري داراي شكست هايي در مدرسه و جامعه هستند. آنان نمي توانند آنچه ديگران كه در سطح هوشي مشابه انجام مي دهند، بدون برخورداري از آموزش هاي ويژه انجام دهند. اداره آموزش و پرورش آمريكا (U.S.O.E) در امر كودكان استثنايي در سال 1977 كودكان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري را آن دسته از كودكان دانسته است كه "در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي يادگيري: فهم مطالب، كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دچار مشكلند. اين اشكالات ممكن است در كودكان به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري درگوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن، حساب كردن ظاهر شود. اين تعريف شامل كودكان با صدمه مغزي، آسيب هاي خفيف مغزي، نارساخواني، آغازي رشدي و مشكلات ادراكي مي شود، اما آن دسته از كودكاني را كه اشكال اساسي يادگيري آنان در نتيجه نقص بينايي، شنوايي، حركتي، عقب ماندگي ذهني، اشكالات هيجاني يا محروميت هاي محيطي، فرهنگي و اقتصادي است، در بر نمي گيرد".

تعريف هاي جديدتر از نارسايي هاي ويژه در يادگيري تغيير چنداني را نشان
نمي دهد. براي مثال، مركز ملي اطلاعات براي كودكان و نوجوانان با نارسايي هاي ويژه در يادگيري در سال 1994 آنان را افرادي مي داند كه در يك يا تعدادي از فرايندهاي اساسي رواني (يادگيري) مشكل دارند يا در كاربرد زبان گفتاري يا نوشتاري دشواري دارند. اين اشكالات ممكن است به صورت هاي گوناگون مانند: دشواري در گوش دادن، فكر كردن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، هجي كردن يا انجام محاسبات رياضي ظاهر شود.

نگاهي به تحقيقات انجام شده در زمينه نارسايي هاي ويژه در يادگيري نشان مي دهد كه برخي از محققان در پي يافتن منشأ مشكل هستند و بعضي ديگر از پژوهشگران كوشش دارند كه برنامه ها و راهبردهاي آموزشي ويژه اي طراحي كنند كه علي رغم منشأ و اساس دشواري هاي اين افراد، آنان بتوانند موضوع هاي تحصيلي را فرا بگيرند.

اختلال يادگيري

اختلال يادگيري يا. يك اصطلاح كلي شامل گروهي ناهمگون ازدشواري هاي يادگيري مي‌شود كه به صورت مشكلات اساسي در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن يا توانايي درك رياضي، تمركز و حافظه ظاهر مي‌شود. اين درحالي است كه مبتلايان به اين اختلال از نظر فيزيكي وهوش كاملاً سالم و عادي هستند، اين كودكان در گروه‌بندي‌ها با اعضاي گروه همكاري نمي‌كنند و نظم گروه را به هم مي‌ريزند. اغلب روي خواسته‌هايشان پافشاري مي‌كنند و نمي‌توان آن ها را به لحاظ منطقي قانع كرد. آن ها تمركز ندارند و مدام حواسشان پرت مي‌شود. در درك مفاهيم و برخي از كارهايي كه از آن ها خواسته مي‌شود ناتوان هستند و در نتيجه نمي‌توانند تكاليف خود را درست انجام دهند. بين چشم، دست و ساير اعضاي بدنشان هماهنگي لازم را ندارند. آنها علاقه‌اي نسبت به مفاهيم جديد و يا تغيير در شرايط معمول زندگيشان ندارند، در يادگيري شكل‌ها و رنگ‌ها دچار اشكال هستند و در درك مفهوم منطقي روابط بين‌ اشيا و پديده‌ها با مشكل مواجه مي‌شوند آنها علاقه‌اي به انجام كارهاي فكري مانند تكاليف مدرسه ندارند. از ديگر نشانه‌هاي اين بيماري مي‌توان به تشخيص ندادن چپ و راست، بالا و پايين، ناتواني در خواندن ساعت‌ها، مشكل در به ياد آوردن ترتيب ساعت‌هاي هفته، ماه‌ها، فصول، اختلالات گفتاري و ناتواني در ساختن جملات اشاره كرد. اين كودكان حروف نزديك به هم مانند ب، پ، ت، د، ف و... را با هم اشتباه مي‌كنند و به‌طور معمول حرف بي‌صدا را جايگزين حروف صدادار مي‌كنند. البته اين امر تصادفي است و گاهي هم كودك، كلمات را صحيح ادا مي‌كند. شخص مبتلا به خوانش‌پريشي كلمات را برعكس مي‌خواند، بعضي صداها را حذف مي‌كند و روخواني‌اش بريده‌بريده، نامفهوم و با شك و ترس است.نبايد فراموش كرد كه گاهي يك كودك فقط يك يا چند مورد از علائم بالا را داراست و همه علائم در او ديده نمي‌شود....

منابع:

  1. آهنچيان، محمدرضا.(1383)،راهبردي براي بهبود آموزش و تدريس، تهران، انتشارات رشد.

  2. اسپارك، برنارد. (1375)، آموزش در دوران كودكي، ترجمه محمد حسن نظري نژاد، مشهد، انتشارات آستان قدس رضوي، چاپ پنجم.

  3. ايراني، يوسف. بختياري، ابوالفضل. (1382)، روش تحقيق عملي ،

    نشر لوح زرين.

  4. پژوهش در حيطه كودكان استثنايي، فصلنامه پژوهشكده كودكان استثنايي، سال هفتم، شماره4، شماره پياپي 26.

  5. چكيده مقالات ششمين همايش انجمن مطالعات برنامه درسي ايران، (1385)، نشر سروش هدايت، چاپ اول.

  6. سيف نراقي، مريم. نادري، عزت الله. (1379)، نارسايي هاي ويژه در يادگيري (چگونگي تشخيص و روش هاي بازپروري)، تهران، انتشارات مكيال، چاپ اول.

  7. شرام، ويلبر..... (1371)، تلويزيون در زندگي كودكان ما، ترجمه محمود حقيقت كاشاني، تهران، انتشارات مركز تحقيقات مطالعات و سنجش برنامه صدا و سيما، چاپ اول.

گزارش تخصصی آموزگارپایه دوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل اختلالات یادگیری دانش آموزم علی.در قالب ورد وقابل ویرایش در 40صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما