دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 658
  • بازدید دیروز : 857
  • بازدید کل : 676746

گزارش تخصصی آموزگاردبستان پایه چهارم چگونگی علاقه مند سازی دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم .


گزارش تخصصی آموزگاردبستان پایه چهارم چگونگی علاقه مند سازی دانش آموزان کلاسم  به استفاده از تغذیه سالم .

گزارش تخصصی آموزگاردبستان پایه چهارم چگونگی علاقه مند سازی دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم .در قالب ورد وقابل ویرایش در 32صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

گردآوری اطلاعات و شواهد1

قبل از هر چیز پرسش نامه ای تهیه کردم و به والدین دانش آموزان دادم و از آنها خواستم تا پاسخ درست به سوالات بدهند و تاکید کردم که پاسخ درست انها تاثیر مهمی در نتیجه گیری و روند تحقیق ام دارد.

هدف از این پرسش نامه آشنایی بیشتر با خانواده ها و دانستن نظرات آنان در این رابطه بود . والدین دانش آموزان عواملی چون دیر بیدار شدن بچه ها ، بی اشتهایی سر صبح ، بی علاقگی به مواد غذایی که معمولا در وعده ی صبحانه مصرف می شود و... را دلیل نخوردن صبحانه می دانستند. البته ناگفته نماند در مصاحبه ای با دانش آموزان علاوه بر موارد فوق دلایلی چون بی تفاوتی والدین به وعده ی غذایی صبحانه نیز ذکر شد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

بعد از تهیه ی پرسش نامه واجرای مصاحبه جهت بررسی وضعیت خانوادگی و بهداشتی آنان جلسه ای با همکاران ، معاونین و مدیر ترتیب دادم و در مورد سوالات زیر با آنان صحبت کردم:

در ابتدا از معاونین پرسیدم :

آیا شما با دانش آموزان در زنگ تفریح مشکل ندارید؟ آیا آنها وقتی در طول زنگ کلاس بیرون می آیند احیانا به فروشگاه نمی روند؟ آیا به دل دردهای بچه ها توجه کرده اید؟ موردی پیش آمده است؟چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟ و...

از همکاران سوال کردم :

آیا سر کلاس شما هم بچه ها برای بیرون رفتن اجازه می گیرند؟ آیا اجازه می دهید؟ آیا بعد از زنگ تفریح بچه ها با تاخیر به کلاس می آیند؟ چقدر؟ چه می کنید؟ آیا از دانش آموزان درباره ی خوردن تغذیه مناسب سوال می کنید؟ چه می گویند؟ چرا؟...

با مدیر مدرسه نیز پرسیدم :

آیا اولیا از نخوردن تغذیه مناسب فرزندشان شکایتی نداشته اند؟ آیا بچه ها یی که دل درد به دفتر آمده بودند تغذیه مناسب خورده بودند؟ چه راه حلی برای این مشکل به کار بسته اید ؟ و...

همکاران ، معاونین و مدیر پاسخها و راهکارهایی تقریبا مشابه ارائه کردند که به اختصار بیان می کنیم :

آنان یکی از دلایل مهم هدر رفتن وقت آموزشی را نخوردن تغذیه مناسب می دانستند و با بیان دلایلی مشابه با والدین و دانش آموزان راهکارهایی از جمله برگزاری جلسه ای با اولیای دانش آموزان و توجیه آنان در رابطه با اهمیت تغذیه مناسب و راههای تشویق دانش آموزان به خوردن تغذیه مناسب و تنوع دادن به وعده ی غذایی ارائه نمودند .

بعد با مطالعاتی که در این زمینه داشتم از نظرات محققان و دانشمندان نیز آگاه شدم.

آموزش کودک از تغذیه شروع می شود نه از زنگ مدرسه:

تحقيقات دانشمندان دانشگاه مينه‌سوتا نشان مي‌دهد بچه‌هايي كه در مدرسه تغذیه مناسب دارند، نمرات ديكته و رياضي بهتري مي‌گيرند، در مدرسه تمركز بيشتري دارند و با ديگران بهتر رفتار مي‌كنند.

به علاوه خوردن يك تغذیه سالم باعث مي‌شود نيازهاي تغذيه‌اي كودك در طول روز بهتر برآورده شود، كنترل وزن‌ براي آنها راحت‌تر باشد و سطح كلسترول خون آنها كاهش يابد. هم چنين كودكاني كه قبل از مدرسه رفتن صبحانه مي‌خورند، كمتر از كلاس‌ها غيبت مي‌كنند، كمتر دچار دل‌درد و ناراحتي‌هاي ديگر مي‌شوند و در طول روز برنامه غذايي بهتري را ادامه مي‌دهند كه باعث مي‌شود سطح مواد معدني و ويتامين‌ها مثل كلسيم، فسفر، منيزيم و ويتامينA ،C، B12 و ريبوفلاوين در بدن آنها از بچه‌هاي صبحانه نخور بيشتر باشد.

فواید مصرف میان وعده مناسب توسط دانش آموزان

1-افزایش دقت وتمرکز در انجام تکالیف مدرسه

2-سرعت ودقت بیشتر در باز یابی مطالب درسی

3-اشتباهات کمتر در حل مسائل فکری ودرسی

رواج مصرف تنقلات تجاری در وعده های غذایی روزانه کودکان و دانش آموزان در سال های اخیر، از جمله دغدغه های والدین و کارشناسان امور تغذیه است.

اهمیت پیروی از الگوهای غذایی مفید به اندازه ای است که محققان، آن را عامل مهم یادگیری، فعالیت و سلامت جسم و روان کودکان معرفی می کنند.

در این میان نقش میان وعده ها، در رژیم غذایی روزانه کودکان، مکمل ضروری رشد توانایی شناختی و یادگیری در کودکان و نوجوانان محسوب می شود.

باید توجه داشت، دقت در انتخاب نوع میان وعده و توجه به تنوع آن علاوه بر تأمین انرژی روزانه در بهبود سلامت رفتاری کودکان مؤثر است، زیرا مطابق با تحقیقات انجام شده، مصرف تنقلات و مواد غذایی حاوی افزودنی ها، شیرین کننده های مصنوعی، رنگ های خوراکی و نگهدارنده ها نه تنها پاسخگوی نیاز بدن به دریافت انرژی روزانه نخواهد بود، بلکه در روند رشد، یادگیری و سلامت روان کودک تأثیری منفی خواهد گذاشت.

برای نمونه ریزمغذی تیامین از انواع مواد ضروری در حفظ سلامت روانی و پیشگیری از ایجاد اختلالات رفتاری در افراد به شمار می آید و مطابق با پژوهش های انجام شده، فقر آن در کودکانی که به مصرف میان وعده های ناسالم مانند تنقلات و مواد غذایی صنعتی علاقه مند هستند، شیوع بیشتری دارد.کمبود تیامین در کودکان و نوجوانان احتمال ابتلا به ناتوانی یادگیری و بیش فعالی را افزایش می دهد.

از طرف دیگر پیروی از الگوهای غذایی سالم سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری که برای تأمین آن مصرف میان وعده های غذایی سالم ضروری است و از عوامل تأثیرگذار در افزایش میزان IQ کودکان و به دنبال آن پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است.

  • میان وعده

مصرف مواد غذایی در سه وعده صبحانه، ناهار و شام، پاسخگوی نیاز طبیعی بدن کودکان به منظور تأمین انرژی و مواد غذایی ضروری بدن نبوده و برای دریافت مقادیر کافی از کالری و ریزمغذی های مفید نیاز به مصرف وعده های غذایی سالم احساس می شود.از آنجایی که کودکان در سه وعده غذایی اصلی، قادر به دریافت و هضم و جذب مقادیر کافی و مورد نیاز مواد غذایی ضروری به منظور رشد ذهنی و جسمی نیستند اهمیت مصرف میان وعده ها در این گروه های سنی دوچندان می شود.

این متخصص اضافه می کند: بسیاری از ویتامین ها، پروتئین ها و املاح در قالب دانه های روغنی، ساندویچ ساده نان و پنیر، یک لیوان شیر، میوه و سبزیجات که در فواصل وعده های اصلی مصرف می شوند، تأمین شده و پیروی از این قبیل الگوهای غذایی باعث افزایش سطح یادگیری و رشد جسمی دانش آموزان می شود.

میان وعده های غذایی ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی روزانه افراد را تأمین می کند و گنجاندن مواد غذایی در بین وعده های غذایی اصلی سبب می شود، عملکرد دستگاه گوارش برای هضم و جذب در وضعیت بهتری قرار گیرد و برقراری تعادل در حجم مواد غذایی مصرفی باعث تنظیم سوخت وساز بدن می شود.

مصرف زیاد مواد غذایی در وعده ناهار یا شام تشدید و احساس گرسنگی در این وعده ها، با مصرف میان وعده های غذایی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده و احتمال ابتلا به چاقی کم می شود.

در حالی که با توزیع انرژی و افزایش وعده های غذایی با حجم کم در طول روز، شیوع چاقی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

  • میزان کالری

به عقیده متخصصان میزان کالری مورد نیاز مصرفی کودکان با توجه به سن، جنسیت و میزان فعالیت در کودکان مختلف متفاوت است.

برای نمونه کودکان ۲ تا ۳ ساله با فعالیت کم در روز به ۱۰۰۰ کالری نیازمندند، در حالی که این میزان در کودکان با فعالیت متوسط یا زیاد تا ۱۴۰۰ کالری در روز افزایش پیدا می کند.

همچنین در دختران ۴ تا ۸ ساله میزان کالری مصرفی با فعالیت متوسط ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری در روز است و این میزان در دختران ۹ تا ۱۳ ساله با همین میزان فعالیت از ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری تغییر پیدا می کند.

در کودکانی که میزان فعالیت آنها کم است، نیاز به دریافت کالری روزانه به میزان حداقل پیشنهادی از سوی متخصصان کاهش پیدا می کند. علاوه بر مصرف سه وعده غذایی اصلی میان وعده هایی مانند میوه تازه و متنوع که به صورت برش های کوچک در اختیار کودک گذاشته می شود، ماست میوه، کیک های تهیه شده از میوه یا غلات کامل، دانه های روغنی و شیرکاکائو کم چرب توصیه می شود.

 

اهمیت مصرف میان وعده های غذایی حاوی پروتئین، غلات کامل و کربوهیدرات در کودکانی که به مصرف صبحانه تمایلی نشان نمی دهند، بیشتر است.

مطابق با تحقیقات، ترشح هورمون استرس در ساعت ۶ تا ۷ صبح، میل به مصرف صبحانه را در دانش آموزان به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، از این رو توصیه اکید متخصصان تغذیه، مصرف ساندویچ های ساده و سالم مانند ساندویچ مرغ یا نان و پنیر همراه با گردو یا مغزهایی مثل بادام، فندق و پسته است.

در صورتی که فاصله میان وعده و وعده غذایی اصلی کم باشد، باعث کاهش اشتها و تمایل کودک به مصرف غذای اصلی شده و مصرف حجم زیاد مواد غذایی علاوه بر افزایش احتمال چاقی، باعث اختلال در سیستم دستگاه گوارش، خواب آلودگی و کاهش یادگیری دانش آموزان می شود.

مصرف مواد غذایی در قالب میان وعده ها، به معنای توزیع کالری دریافتی بدن بوده و نباید منجر به دریافت انرژی مازاد یا پیشگیری از مصرف وعده های غذایی اصلی شود.

  • میان وعده های کاذب

همان گونه که اجتناب از مصرف میان وعده های غذایی سالم، اثرات منفی در وضعیت سلامت جسم و روان کودک بر جای خواهد گذاشت، پیروی از الگوهای غذایی غلط و مصرف مواد غذایی کاذب مانند تنقلات، فست فودها و مواد غذایی صنعتی در فواصل وعده های غذایی اصلی سلامت کودک را تهدید کرده و مانع از رشد جسمی، ذهنی و روانی وی می شود.

به عقیده متخصصان تغذیه، عادات غذایی ناپسند که از نخستین سال های زندگی کودک در خانواده شکل می گیرد، دلیل اصلی تمایل کودکان به مصرف وعده های غذایی ناسالم و خرید چیپس، پفک، فست فود و ... از بوفه مدارس یا فروشگاه های مواد غذایی است.

مصرف مغزها و مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و املاح ضروری که امروز در قالب بسته بندی های فانتزی در بازار عرضه می شود، جایگزین مناسبی برای انواع تنقلات بی ارزش مانند چیپس و پفک به شمار می آید.

فهرست منابع و مآخذ

1 – قرآن كريم.

2 – اصفهاني، محمد مهدي، بهداشت تغذيه، تهران، انتشارات قلم، سال 1384.

3 – پارسي نيا، سعيد، آموزش تغذيه براي بچه‌ها در خانه، تهران، نشر جوان، سال 1380.

4 – خوشه مهري، گيتي، تغذيه، تهران، انتشارات مدرسه، سال 1384.

5 – داروييان، عباس، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان مدارك فرهنگي انقلاب اسلامي، سال 1378.

6 – زندي، بهمن، بهداشت تغذيه، تهران، سازمان نهضت سواد آموزي، سال 1375.

7 – سعيد نژاد، مژده، مجموعه‌ي مقالات علمي، تهران، مؤسسه‌ي فرهنگي منادي تربيت، سال 1380.

8 – شيرواني، گيتي، پيشگامان سلامت، تهران، نشر كتاب نيستان، سال 1385.

9 – غفوري، توفيق، بهداشت و تغذيه، تهران، وزارت آموزش و پرورش، سال 1378.

10 – فضلي خاني، منوچهر، راهنماي عملي پژوهش، تهران، انتشارات ابوعطا، سال 1384.

11 – ميداني، جواد، بهترين كليد‌هاي تغذيه براي نوجوانان، تهران، نشر صابرين، سال 1385.

12 – نادري، عزت الله، روش‌هاي تحقيق در علوم انساني، تهران، انتشارات بدر، سال 1385.

13 – نوري، محمد رضا، بهداشت در قرآن، مشهد، انتشارات واقفي، سال 1383.

14 – همت خواه، فرهاد، تغذيه، تهران، نشر دانش امروز، سال 1375.

 

گزارش تخصصی آموزگاردبستان پایه چهارم چگونگی علاقه مند سازی دانش آموزان کلاسم به استفاده از تغذیه سالم .در قالب ورد وقابل ویرایش در 32صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما