دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1178
  • بازدید دیروز : 388
  • بازدید کل : 355196

گزارش تخصصی دبیرریاضی چگونگی ایجاد علاقه ویادگیری دانش آموزانم در درس ریاضی با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین .


گزارش تخصصی دبیرریاضی چگونگی ایجاد علاقه ویادگیری دانش آموزانم در درس ریاضی با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین .

گزارش تخصصی دبیرریاضی چگونگی ایجاد علاقه ویادگیری دانش آموزانم در درس ریاضی با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین .در قالب ورد وقابل ویرایش در41 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

گرد آوری اطلاعات (شواهد یک):

الف) مشاهده:

1 جهت کسب اطلاعات در مورد میزان آمادگی دانش آموزان در اولین هفته سال تحصیلی، ارزشیابی تشخیصی انجام داده که سوالات بیشتر، شامل سوالاتی از کتاب ریاضی سالهای گذشته می شود که بیشتر جنبه لمسی ودرکی داشت. و مربوط به مباحثی از کتاب میشود که باید مفاهیم آن را تجسم و درک کرد، سپس اقدام به حل آنها نمود. مانند مسأله های مربوط به حجم ، شمارنده های یک عددو.....

2 بررسی وضعیت وسایل کمک آموزشی آموزشگاه.

3 بررسی کمد نرم افزارها وسی دی های آموزشی موجود در کلاس هوشمند.

4 گفتگو با مدیر آموزشگاه جهت تهیه چند وسیله کمک آموزشی ریاضی که متأسفانه به علت کمبود بودجۀ، آموزشگاه توانایی تهیه آن را نداشت.

5 صحبت با مدیر و معاون آموزشی آموزشگاه برای ثبت نام دانش آموزان در کتابخانه جهت استفاده از کتابهای کمک آموزشی و سایت رایگان کتابخانه ، که در اختیار دانش آموزان قرار می داد.

6 صحبت با دبیر کارو فناوری آموزشگاه (سال گذشته با کلاس های مورد پژوهش کارو فناوری داشته اند) ،جهت دانستن سطح دانش آموزان در استفاده از کامپیوتر جهت انجام کارهای عملی مانند درست کردن پاورپوینت،گرفتن مطالب از اینترنت و....

7 صحبت با نماینده اولیا دانش آموزان جهت مشورت و کمک گرفتن از ایشان برای توجیه و متقاعد کردن والدین دانش آموزان در روش تدریس جدید.

ب) مصاحبه:

همچنین صحبتی با دانش آموزان داشته واز آنها سوال زیر پرسیده شد.

"چگونه میتوان دانش آموزان را نسبت به ریاضیات علاقه مند کرد."

اما بعضی از پاسخهای که دانش آموزان داده اند عبارتند از:

1 اولین چیزی که باعث ایجاد میل و رغبت به ریاضی می گردد شخصیت و نوع برخورد معلم با دانش آموزان است.

2 ارزشیابی تشخیصی در آغاز تدریس هر درس.

3 استفاده از استعداد های دانش آموزان در تدریس مانند:نقاشی،اجرای نمایش،درست کردن دست سازه و....

ج) پرسشنامه:

وهمچنین سوالاتی از همکاران پرسیده شد و نظرات آنهارا جویا شدم. سؤالات بدین گونه بودند:

۱.به نظر شما با چه روش‌هایی می‌توانیم کلاس ریاضی با نشاط و شاداب داشته باشیم؟

۲. جهت آگاهی از وضعیت درس ریاضی فرزندتان چه روش‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟

۳.چگونه می‌توان وسایل کمک آموزشی مناسب و مورد تأید برای دانش‌آموزان تهیه نمود؟

۴.به نظر شما چگونه می‌توان نگرش منفی دانش‌آموزان را نسبت به یادگیری درس ریاضی از بین برد؟

نمونه­ای از پاسخ همکاران به پرسش­ ها، چنین بود:

-ساخت وسایل کمک آموزشی توسط دانش‌آموزان،

-استفاده از روش های گروهی و مشارکتي در تدریس برخی از مفاهیم ریاضی.

- ساخت نرم افزار توسط خود دبیر و متناسب با سطح کلاس که باعث ایجاد انگیزه در دانش آموز می گردد.

- تشویق دانش آموزان وتهیة جایزه توسط مدیر آموزشگاه .

برای آن که اطلاعات کافی و معتبر تری در زمینۀ بی علاقگی دانش آموزان نسبت به درس ریاضی گردآوری نمایم نظر سه گروه از افراد درگیر با موضوع را نیز درباره سوال "علل بی علاقه بودن دانش آموزان به درس ریاضی را چه می دانید؟" جویا شدم

1 گروه اول: که شامل، مشاور آموزشگاه و والدین دانش آموزان می باشند.

2 گروه دوم :همکاران که شامل، سر گروه ریاضی، همکاران هم رشته و مدیر آموزشگاه می باشد.

3 گروه سوم :دانش آموزان که شامل ،دانش آموزان پایه اول می باشند.

اهم نظرات گروه اول: بی انگیزه بودن دانش آموزان به تحصیل،نا امید بودن نسبت به آیندۀ شغلیبی اطلاعی دانش آموزان به نحوۀخواندن و مطالعه ویادگیری ریاضی ،آشنا نبودن دبیران به روش های جدید تدریس ،کمی وقت نسبت به حجم کتاب.

اهم نظرات گروه دوم :عدم آشنای دانش آموزان به کاربرد ریاضی در زندگی روزمره،بی انگیزه بودن دبیران ،گذراندن بیش از حد، وقت دانش آموزان پای برنامه های کامپیوتری و تلویزیون ،پایۀضعیف دانش آموز در دورۀ ابتدای، و این خود باعث عدم اعتماد به نفس در یادگیری ریاضی می گردد.

اهم نظرات گروه سوم : سخت و نا مفهوم بودن مطالب ریاضی،حجم بالای مطالب کتاب ریاضی ،و مرتبط نبودن این مطالب با هم ،بی تأثیر بودن ریاضی در زندگی، کاربردی و ملموس نبودن ریاضی ، فرار بودن مطالب ریاضی.

پیشینۀ تحقیق:

در زمینۀ پژوهش های انجام گرفته در این رابطه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

- پژوهش آقای حسن کاضمیان مهتاج (اقدام پژوه برتر استانی ) با عنوان "چگونه می توانم مهارت های عملی در درس علوم تجربی را در دانش آموزانم افزایش دهم؟".

که بنا به نظر ایشان اجرای روش تدریس علوم تجربی به همراه کار عملی ،استفاده از فناوری های جدید ارتباطات و اطلاعات و گردش علمی باعث افزایش علاقه مندی دانش آموزان به درس علوم و بهبود وضعیت درسی آنان می گردد.

-خانم شهربانو بیگم سجادی (رتبۀاول کشوری) با عنوان "چگونگی افزایش علاقه مندی دانش آموزان پایۀ اول دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیت های آن؟".

که بنا به نظر ایشان با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه تحلیل و ارزیابی نتایج حاصله و تبدیل کلاس به کارگاه علمی- عملی،تلفیق روش حل مسئله و ایفای نقش ، و نیز انجام فعالیت های گوناگون به روش های متنوع و متناسب با هدف هر درس،ارائۀفعالبتهای عملکردی به دانش آموزان با توجه به تفاوتهای فردی ،نیاز و علایق آنها، تقویت حافظۀ دیداری و شنیداری، و پرورش دقت فراگیران در قالب بازی های هدفدار در میزان علاقه مندی آنها به درس ریاضی و انجام فعالیتهای آن بسیار موثر است.

- پژوهشگران (مهری خلیلی ،شراره خلیلی ،مریم نخعی ،فرزانه غلامیان ،ناهید خانی ،فریبا طیبی.) با عنوان"چگونه می توان با روش دست ورزی ، تصویر و استفاده از راهبرد حل مسئله یادگیری ریاضی را آسان نمود؟"

که بنا به نظر این پژوهشگران حس بینای ،شنوای و لامسه در ارتباط با یادگیری بر دیگر حس ها غلبه دارد و مبنای حس بینای "تفکر تصویری " و مبنای حس شنوای "تفکر کلامی " و مبنای حس لامسه " تفکر دست ورزی " است. و در این پژوهش پژوهشگران به نتیجه رسیده اند که کار عملی به یادگیری و حل مسائل ریاضی می تواند کمک کند.....

منابع ومآخذ

الف: کتاب ها:

1-اسپالدینگ ،چریل ال : (1377) ،انگیزش در کلاس درس،،مترجم محمد رضا ناییان و اسماعیل بیابانگرد،تهران، انتشاراتمدرسه

2-اسبورن ،الکس اس : (1375 ) ،پرورش استعداد همگانی ابداع و خلاقیت ،مترجم حسن قاسم زاده ،تهران ،انتشارات نیلوفر.

3-جی گالن سیلورویلیام ،ام الکساندر: (1388) ، برنامه ریزی درسی برای یادگیری بهتر ،مترجم غلام رضا خوی نژاد ، تهران ،انتشارات آستان قدس.

4-سیف ،علی اکبر: (1375 ) ،روانشناسی یادگیری و آموزش،تهران،انتشارات آگاه.

5-شعبانی،حسن: (1388) ، مهارتهای آموزش و پرورش،تهران:انتشارات سمت.

6- صفوی، امان الله : (1389) ،آموزش ریاضی به کودکان دبستانی با روش کشورهای پیشرفته، تهران: انتشارات رشد.

7-فونتا،دیوید : (1375 ) ،کنترل کلاس،مترجم حمزه و مجید محمدی،تهران ،انتشارات رشد.

8- فضلی­خانی، منوچهر: (1386) ،راهنمای عملی روش­های فعال و اکتشافی در آموزش، تهران ،انتشارت رشد.

9-قاسمی پویا ،اقبال : (1380) ،راهنمای علمی پژوهشی در عمل ،تهران ،پژوهشگاه تعلیم و تربیت.

10-کریمی دستگردی، علی : (1388) ،آموزش ابتدایی در شکل گیری مفاهیم ریاضی،تهران ،انتشارت صبا

11-مبینی،محمد تقی :(1380) ،آموزش ریاضیات قبل از دبستان،تهران،انتشارات آستان قدس.

12-معین ،محمد: (1381) ،فرهنگ فارسی معین ،تهران ،انتشارات معین

ب :مقاله ها:

1-ابراهیمی زرندی،محمد علی،(1381)،راهکارهای افزایش علاقه به ریاضی.

2-بیگم سجادی، شهر بانو ،(1392) ،چگونگیافزایش علاقه مندی دانش آموزان پایۀ اول دبستان به درس ریاضی و انجام فعالیت آنها ،

3-خلیلی ،مهری ،(1392) ،چگونه می توان با روش دست ورزی و تصویرو استفاده از راهبردهای حل مسئلهیادگیری ریاضی را آسان نمود.

4-کاضمیان مهتاج ،حسن ،(1390) ،چگونه می توانم مهارت های عملی علوم تجربی را در دانش آموزانم افزایش دهم.

5-نوری، زهرا، (1387) ،چگونه توانستم ضعف ریاضی دانش آموزان کلاس سوم را در رابطه با آموزش حل مسأله و فرم برطرف کنم و راهکارهای ترغیب دانش آموزان در درس ریاضی را بیابم.

 

گزارش تخصصی دبیرریاضی چگونگی ایجاد علاقه ویادگیری دانش آموزانم در درس ریاضی با تغییرروش تدریسم ازسنتی به فعال و روشهای نوین .در قالب ورد وقابل ویرایش در41 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما