دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 589
  • بازدید دیروز : 857
  • بازدید کل : 676677

نمونه گزارش تخصصی آموزگارپایه سوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم نوید در درس ریاضی .


نمونه گزارش تخصصی آموزگارپایه سوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم  نوید در درس ریاضی  .

نمونه گزارش تخصصی آموزگارپایه سوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم نوید در درس ریاضی .در قالب ورد وقابل ویرایش در28 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

تاریخچه آموزش و پرورش کودکان ناشنوا و کم شنوا در ایران

۲۴ تا ۳۰ سپتامبر هر سال از سوی مجامع جهانی به عنوان هفته جهانی ناشنوایان نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری ارتقای فرهنگ ارتباط با ناشنوایان،‌ دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی دولت ها و همچنین عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن روبرو هستند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، با آنکه حدود ۴۰۰ سال به طور پراکنده و ۲۰۰ سال به طور انسجام یافته در دنیا ناشنوایان کار آموزشی و تربیتی کرده اند در ایران سال ۱۳۰۳ را می توان آغاز آموزش ناشنوایان به طریق علمی به حساب آورد. آغازگر و پیشگام تنویدم و تربیت کودکان ناشنوا در ایران زنده یاد جبار عسگرزاده (باغچه بان) و محل شروع آن تبریز بود.

در سال ۱۳۳۴ کلنگ نخستین ساختمان ویژه ناشنوایان در یوسف آباد زده شده و سال ۱۳۳۶ این مدرسه با ظرفیت ۱۲۰ دانش آموز افتتاح و بهره برداری شد. در سال ۱۳۴۱ ساختمان دیگری در ضلع جنوبی آموزشگاه در چهار طبقه با بیست کلاس ضد صوت، کلینیک سنجش شنوایی،‌ سالن اجتماعات،‌ ناهارخوری و کتابخانه آماده بهره برداری شد و تعداد دانش آموزان به ۲۲۰ نفر رسید.

متاسفانه زندگی سراسر تلاش استاد باغچه بان در دوران آموزشی ناشنوایان باغچه بان، بیش از ۹ ماه به طول نینجامید و در چهارم آذرماه ۱۳۴۵ در ۸۰ سالگی چشم از جهان فرو بست و مدیریت مدارس باغچه بان را به فرزند تحصیل کرده و جوان خود سپرد.

در سال ۱۳۴۷ هنوز دفتر آموزش کودکان استثنایی تاسیس نشده بود که واحد شماره دو باغچه بان را به فرزند تحصیل کرده و جوان خود سپرد. کتاب های درسی خاص ناشنوایان و روش های تدریس آنان با موافقت و هزینه سازمان برنامه و بودجه چاپ و تکثیر و در مدارس ناشنوایان توزیع می شد و برنامه تربیت معلم تحت نظر دفتر آموزش کودکان استثنایی قرار گرفت. در سال ۱۳۴۷ دفتر آموزش استثنایی تاسیس و متولی آموزش استثنایی در کشور شد.

از سال ۱۳۴۸ معلمان دوره دیده و متخصص ناشنوایان هر ساله حدود ۳۰ نفر بین نواحی آموزشی تهران و شهرستان های کشور توزیع می شدند. این معلمان در مراکز آموزشی از پیش تاسیس شده مشغول فعالیت شدند یا با حمایت اداره کل آموزش و پرورش در مدارس عادی موفق به ایجاد کلاس ضمیمه شدند. تا سال ۱۳۵۰ یازده باب آموزشگاه و ۴۴ کلاس ضمیمه خاص ناشنوایان در سراسر کشور وجود داشت که در مهرماه سال ۵۴ به ۲۸ باب آموزشگاه و ۱۱۰ کلاس خاص افزایش یافت. در واقع در طول چهار سال تعداد دانش آموزان ناشنوای تحت پوشش چهار برابر و به عدد یک هزار و ۹۳۶ نفر رسید.مدارس ناشنوایان تهران از سال ۱۳۶۳ تحت پوشش مجموعه آموزشی باغچه بان قرار گرفتند و در زمان تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی حدود ۲۷ باب آموزشگاه خاص ناشنوایان فعالیت داشتند.

گروه آموزش و توان بخشی ناشنوایان همچون سایر گروه های آموزشی از ابتدای تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آغاز به کار کرد و در طول دوران ۲۳ ساله فعالیت دفتر آموزش کودکان استثنایی، کارآمدترین واحد آموزشی بود.با ایجاد مدیریت سنجش و پیگیری در ساختار تشکیلاتی سازمان، امر سنجش شنوایی دانش آموزان گسترش بیشتری و با اجرای طرح سنجش کودکان بدو ورود به دبستان پیش از پیش به توسعه آموزش و جذب دانش آموزان ناشنوا کمک کرد.با تاسیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، گام های علمی برای تالیف کتب درسی خاص گروه های مختلف استثنایی از جمله ناشنوایان برداشته شد که در مرحله نخست برای نوآموزان پیش دبستانی آماده و توزیع شد و مناسب سازی کتب درسی ادامه پیدا کرد.

با آنکه شروع آموزش رسمی کودکان استثنایی از جمله ناشنوایان با محور تلفیقی بوده است با این خصوصیت که کلاس خاص در مدارس عادی تشکیل شود اما به خاطر ناآشنایی آموزش عادی با آموزش استثنایی و فقدان امکانات مناسب و عدم رعایت استانداردهای آموزشی در مدارس،‌ آموزش استثنایی به سوی تمرکز و تجمیع پیش رفت.اینک از آغاز آموزش ناشنوایان به شکل آموزشگاهی آن در ایران حدود ۸۴ سال می‌‏گذرد. این مدت در مقابل سابقه این نوع آموزش در جهان که از شروع آن بیش از ۲۰۰ سال می گذرد زیاد طولانی نیست. گروه آموزشی دانش آموزان ناشنوا در سازمان آموزش و پرورش استثنایی اینک با تعداد ۱۸ هزار و ۲۶۶ دانش آموز ناشنوا و کم شنوا در دو هزار و ۴۳۶ کلاس در کشور مشغول فعالیت است.همچنین با توجه به سیاست یکپارچه‌‏سازی آموزش و توان بخشی مبتنی بر جامعه و نزدیک شدن دانش آموزان استثنایی به جامعه عادی،‌‏ هم اینک تعداد پنج هزار و ۲۸۷ نفر دانش آموز کم شنوا که از بهره هوشی و استعداد تحصیلی خوبی برخوردارند طی ضوابطی بین دانش‌‏آموزان عادی تلفیق و مشغول تحصیل هستند.به امید روزی که هیچ ناشنوایی بدون تکلم نباشد و هیچ کودک استثنایی بدون آموزش نماند.

اهمیت موضوع :

در يك جمع بندي كلي مي توان گفت كه دانش آموزان كم شنواي تلفيقي از پيشرفت تحصيلي خوبي برخودارنـد و بـه خوبي مي توانند با همكلاسي هاي عادي خود به رقابت بپردازند و از امكانات آموزشي بهره ببرند . پيشرفت آموزشـي اين افراد نتيجه عوامل زيادي است . اين عوامل به ترتيـب اهميـت؛ عبارتند از : -1 استفاده از وسايل كمك شنيداري همچون سمعك؛ -2 سابقه تدريس و تجربه معلم؛ -3 دريافت خدمات توان بخشي همچون تربيت شنوايي و گفتـار درمـاني؛ -4 ميـزان افـت شنوايي؛ -5 سن ابتلا به كم شنوايي؛6 – وضعيت اجتماعي - اقتصادي خانواده؛ -7 نگرش معلم و -8 نویديت شغلي معلم

هر فرد مبتلا به آسيب شنوايي بايد در دريافت زبان گفتاري با استفاده از تحريكات شنيداري تقويت شده و كمك گرفتن از اطلاعات بينايي حاصل از گفتارخواني بر آسيب خويش پيروز شود . اگر فرد مبتلا به آسيب شـنوايي كـودك باشـد، مبارزه ادراكي روي اكتساب زبان و عملكرد آموزشگاهي او اثر مي گذارد . هدف نهايي مداخلـة شـنيداري وتربيـت شنوايي ، افزايش توان استفاده مؤثر كودك از علائم صوتي براي يادگيري زبان ،برقراري ارتبـ اطي كارآمـد و كـسب مهارتهاي آموزشگاهي است ....

فهرست منابع

1ـ خلاقيت رياضي، جرج پوليا، ترجمه پرويز شهرياري انتشارات فاطمي.

2ـ روش تدريس رياضي، محمد بهروش ـ علي‌اكبر جعفري ـ علي‌اضغر دانش‌فر.

3ـ مجلات رشد رياضي نشر به وزارت آموزش و پرورش.

4ـ هاوسون وب ويلسون (1986) رياضيات مدرسه در دهه 1990 ترجمه ناهيد ملكي، نشر مركز.

5ـ مقاله نقدي بر روش‌هاي آموزش مقدمات رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

6ـ گويا زهرا، تغيير محتواي برنامه درسي رياضيات مدرسه مجله رشد آموزش رياضي.

7ـ مجموعه مقالات دومين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، كرمانشاه.

8ـ مجموعه مقالات پنجمين كنفرانس آموزش رياضي كشوري، مشهد.

 

نمونه گزارش تخصصی آموزگارپایه سوم ابتدایی چگونگی برطرف کردن مشکل عدم یادگیری دانش آموز کم شنوایم نوید در درس ریاضی .در قالب ورد وقابل ویرایش در28 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما