دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 495
  • بازدید دیروز : 1120
  • بازدید کل : 588663

نمونه گزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی برقراری نظم و انضباط در ساعت تدریس ...


نمونه گزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی برقراری  نظم و انضباط در ساعت تدریس ...

نمونه گزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی برقراری نظم و انضباط در ساعت تدریس ...در قالب ورد وقابل ویرایش در 32صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

یافته های علمی

انضباط: از نظر معنای عبارتست از اعمال قواعد و مقرراتی که یادگیری را تسهیل می کند و اخلال در کلاس را به حداقل کاهش می دهد(صفوی/1383).

لوفرانسو(1991) معتقد است انضباط بدان دسته از اعمال معلم اطلاق می شود که مانع سرزدن رفتارهای از دانش آموز است که فعالیت کلاسی را مختل یا تهدید به اخلال می کند(صفوی به نقل از زمانی،1378).

به نظم و انضباط به عنوان روشی برای تعیین حدود، انتظارات و وظایف بیندیشید. (نشریه پیوند، فروردین 85،

شماره 318، ص 31)

عده‌اي كنترل رفتار فراگيرندگان و تسلط بر عوامل رفتاري آنان را انضباط مي نامند,برخي معتقدند؛ نظم و انظباط شامل هر نوع سازماندهي در محيط مدرسه و كلاس است، به نحوي كه سبب افزايش يادگيري ‌شود.

اصغري پور بي‌انضباطي را اينگونه تعريف مي كند :«هر نوع رفتاري كه از ارزش‌هاي پذيرفته شده جامعه به دور است (با توجه فرهنگ)و داراي تكرار شدت و مداومت است و در زمانها و مكانهاي متعدد اتفاق مي افتد و همچنين رفتاري است كه با درماندگي و كاهش كارايي فرد همراه است».

ايزابل كلاك:«بي انضباطي را رفتاري مي داند كه از طرف تعدادي از دانش‌آموزان انجام مي شود و مشكلاتي را براي فرد معلم به وجود مي‌آورد و معلم را در راه رسيدن به هدف كه ارتقای تحصيلي دانش‌آموزان است با مشكل روبرو مي‌كند و مانع از پيشرفت كار تحصيلي مي شود و رفتار آنان نا معقول و نا منظم است ».

پایبندی به ضابطه ها در یک گروه اجتماعی باعث تداوم آن می شود. انضباط، اخلاق کلاس درس است و بدون آن کلاس تبدیل به یک ازدحام یا غوغا می شود. (سی ام فلینگ، الیزابت پروس،1373 ، ص 80)

انضباط در معانی مختلف اطاعت کورکورانه، تنبیه، محدودیت، نظم، قاعده و قانون استعمال می شود. توجه به مفهوم انضباط از لحاظ تربیتی برای مربیان ضروری به نظر می رسد زیرا یکی از مشکلات و مسائل مهم آموزش و پرورش در مدرسه انضباط و کلاس داری است. چون تا معلمی نتواند کلاس خود را خوب اداره کند هرگز نخواهد توانست چیزی یاد بدهد. بنابراین می توان گفت کلاسی که انضباط بر آن حکم فرماست کلاسی است که از یک عده دانش آموز که تابع انضباط باشند تشکیل یافته است. البته منظور از کلاس درس با انضباط این نیست که تسلط و کنترل بر آن حکم فرما باشد زیرا اگر دانش آموزان ساکت و آرام بنشینند چیزی یاد نمی گیرند. (ماهنامه آموزشی، خبری، شماره 175، ص 16)

وقتی پای انضباط به میان می آید رفتارهای آرام بهتر از کلام موثر واقع می شود. همه شاگردان کلاس باید برای رشد مهارت های کلامی، آزادانه در یک بحث کنترل شده مشارکت داشته باشند. (انضباط بدون اشک، ردولف، پرل کاسل، ص 46)

برخی مشکلات ساده انضباطی عبارتند از: دانش آموزی که به هنگام تدریس معلم، مداد خود را می تراشد وقوع نزاع میان دو دانش آموز، صحبت های مخل محیط کلاس درس، رد و بدل کردن کاغذهای یادداشت، بی اعتنایی به درخواست معلم، رابطه عناد آمیز بین گروه های دانش آموزی و (مدیریت کلاس درس، دکتر محمد نریمانی، صفحه 34)

روشن است که مشکلات انضباطی موجب تعارض وکشمکش درونی اکثر والدین(بین دوشیوه سخت گیری واسانگیری می شود(زندی 1377 ص 13) در خصوص مشکلات انضباطی در بعد آموزشی باید یادآورشد که دو مؤلفه اساسی برای ایجادنظم درفعالیت وفرایند یادگیری در کلاس،انضباط واموزش موثر وگیراست.(کریاکو1998،ص55)

هدف انضباط از بین بردن آزادی نیست بلکه اعطای حداکثر آزادی در حدود تربیت به دانش آموز است. پس نوع انضباط بر حسب نوع یادگیری و از درسی به درس دیگر فرق می کند. چنانکه به عنوان مثال هرگاه دانش آموزان به نوشتن انشاء مشغولند یا به یک سخنرانی گوش می دهند باید کلاس آرام و ساکت باشد تا نتیجه مطلوب بدست آید ولی اگر درس کارهای دستی باشد در این صورت انضباط شامل حرکت و سر و صدا خواهد بود و سکوت و آرامش جایز نیست.بهترین شیوه تسلط بر کلاس آن است که بر احترام متقابل بین معلم و دانش آموزان مبتنی باشد. به عبارت دیگر معلم باید در دل دانش آموزان نفوذ کند نه اینکه وسیله ی ارعاب باشد و چوب و فلک را نعمت بهشتی بداند (ماهنامه آموزشی، خبری، شماره 175، ص 16)

مشاهده

اولين جرقّه اي كه باعث شد احساس كنم به يك سري اقدامات براي پيشگيري از رفتار هاي نامناسب نياز است تا بتوانم دانش آموزان موفق تري داشته باشم مشاهده رفتار بچه ها بودکه از بدو ورود من به كلاس شروع مي شد در ابتدا مي بايست آن ها را تشويق مي كردم که چيدمان كلاس را مرتب كنند چون آنها به محض ورود به كلاس روی نيمكت ها در هر جايي كه قرار داشتند، مي نشستند . در هنگام ورود معلم به كلاس تعداد كمي از بچه ها در جايشان نشسته بودند و بقيه يا در حال نوشتن روي تخته سياه بودند و يا اينكه وسط كلاس در حال حركت كردن و حتي دست زدن و پايكوبي بودند. و نماينده كلاس در حال داد زدن و به ميز كوبيدن و بعضي وقت ها درگيري لفظي با بچه ها بود . كه البته بعضي از تنش هاي كه بين همكاران و بچه ها اتفاق مي افتاد از همين جا شروع مي شد كه اين رفتار ها را بي احترامي به خود مي دانستند و همان ابتداي ساعت يا كار بچه ها به دفتر مي كشيد و يا به شدّت با آن ها برخورد مي كردند ، بدين ترتيب محيط كلاس متشنّج مي شد و اين رفتار اصلاً شروع خوبي براي يك تدريس موفق نخواهد بود.

بچه ها در حين تدريس از اندك فرصتي كه بدست مي آورند استفاده مي كردند تا با هم دربارة هر مطلبي صحبت كنند از مهماني شب گذشته گرفته تا داستان ها و فيلم هايي كه خوانده و ديده بودند. خلاصه مدام در حال صحبت بودند.اگر هم صحبت غير ممكن مي شد براي هم نامه نگاري مي كردند و با همكاري صميمانه نامه ها را رد و بدل مي كردند....

منابع

  • شفيع آبادي، عبداله.(1374).راهنمايي ومشاوره كودك. تهران: انتشارات سمت.

  • قاسمي پويا، اقبال. (1381). راهنماي عملي پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

  • كريمي، يوسف.(1379). روانشناسي اجتماعي . تهران: نشر ارسباران.

  • مير كمالي.سيد محمد.(1379). روابط انساني در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

  • ميلاني فر، بهروز.(1370). روانشناسي كودكان ونوجوانان استثتايي. تهران: قوس.

 

نمونه گزارش تخصصی دبیرکاروفناوری چگونگی برقراری نظم و انضباط در ساعت تدریس ...در قالب ورد وقابل ویرایش در 32صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما