دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 98
  • بازدید دیروز : 183
  • بازدید کل : 338928

نمونه گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونگی کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم علی وعلاقه مندکردن اوبه درس.


نمونه گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونگی کاهش مشکلات رفتاری  دانش آموزم علی وعلاقه مندکردن اوبه درس.

نمونه گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونگی کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم علی وعلاقه مندکردن اوبه درس.در قالب ورد وقابل ویرایش در 24صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

تجزيه و تحليل وتفسيرها:

علی نوجوانی است كه در گوشه كلاس می نشيند با صدای بلند خود را معرفی می كند. ديگران را مسخره مي كند، بيشتر مواقع سرش درد مي كند .حتي با معلم خود لج باز است و مزاحمت ايجاد مي كند. او بد اخلاق است از نظر درسي ضعيف است . بي حوصله ا ست .. پررواست . به ديگران حسودی مي كند.با بررسي رفتار هاي علی اين سوال ايجاد گرديد كه چرا اين چنين مي كند؟ هدف او از اين كارها چيست؟ با اين كارها مي خواهد چه بگويد؟ چه عللي باعث شده كه خود را به اين صورت مطرح كند.به نظر مي رسد زمان خاصی براي بروز نا بهنجاری های او وجود ندارد واو در موقعيت های مختلف از خود رفتارهاي نا بهنجار را نشان مي دهد . واز اينكه نظم كلاس به هم مي خوردخوشحال می شودواین واقعاً ناراحت كننده است . ولی تحقيقات متعددنيز نشان می دهند كه با نوجوان بايد با ملايمت ومحبت رفتارنمود . ونبايد دانش آموزان تنبيه يا تحقير شوند.

واقعيت اين است كه من گير كرده بودیم كه چكار بكنم . چند بار مادرش را به مدرسه دعوت كردم ، چندين بار تذكر دادم .ولی هيچ كدام مشكل را حل نكرد. تمامی معلمان و مادر ش عقيده داشتند كه اورا به حال خود رها كنم . چون استدلال می كردند كه اصلاح شدنی نيست . مسئله را با دو تن از مشاوران در ميان گذاشتیم . آنها را هنماييهای لازم جهت تغيير رفتار ارائه نمودند. سپس به دنبال كتابهای روانشناسی رفتم تا ببينم مشكل چيست ؟ وچگونه میتوانم مشكل را حل نمايم؟ با صحبتهايی كه با مادر علی انجام دادم. فهميدم كه والدين ، با ايشان بد رفتاری می كنند . وبه خواسته های او چندان توجهی نمی كنند وبعد از اینکه كه برادرش متولد شده است . والدين او بيشتر به برادرش سرگرم شده اند واورا فراموش كرده اند . بنابراين مورد بی مهری والدين قرار گرفته است . در نتيجه به خاطر ناكامی در جلب محبت ، مجبور شده است به پرخاشگری ولج بازی دست بزند . اين عمل خود ، دوباره روابط والدين را با ايشان تيره تر كرده است . و در نتيجه به او بر چسب های منفی متعددی توسط والدين زده شده است . به اين ترتيب يك نوجوان معصوم ، به يك فرد نابهنجار تبديل شده است . وقتی چنين نوجوانانی به مدرسه مي روند . در مدرسه نيز مورد بی مهری معلم مدرسه قرار می گيرند و بيشترسعی مي كنند ازدست چنين دانش آموزی خلاص شوند ودر مدرسه نيز برچسبهای منفي به نوجوان زده می شود و به اين ترتيب سر نوشت نوجوان تغيير مي كند و در نهايت علاوه از مشكلات فردی ، مشكلات اجتماعی نيز افزايش می يابد. به اين ترتيب برای حل مشكل بايد از يك جايی آغاز می كردم . تا با ايشان بتوانم رابطه دوستی بر قرار نمايم تا به ايشان بفهمانم كه ايشان نزد من ودیگرمعلمان مدرسه طرد شده نيست. ولی نمی توانستم بطور مستقيم به او بگویم كه می خواهم با تو دوست شوم . اولين قدم پيدا كردن ويژگی های مثبت بود با مطا لعه كتابهای روانشناسی ورا هنمايی همكاران و اساتیدمشاوره ، فهميدم كه ابتدا بايد نگرش را نسبت به خود و معلم ووالدين او تغيير دهم . برای اينكار بايد نكات مثبت را پيدا می كردیم وتغيير نگرش را از نقاط قوت او شروع می كردم .علی به خاطر اينكه بعد از او برادرش به دنيا آمده بود و والدينش از روی نا آگاهی به وی بی توجه شده بودند و برای جلب توجه والدين رفتارهای نابهنجاررا پيشه خود ساخته است .به همين خاطر اولين كاری كه انجام دادم ايشان را به عنوان سرگروه ومسئول پخش تغذیه آموزشگاه انتخاب نمودم. اما دانش آموزان دیگر از اين كار من ناراحت شدند ومی گفتند كه علی آنهارا اذيت خواهد كرد . ولی بنده دانش آموزان را قانع كردم كه ما از قبل نمی توانيم در مورد كسی داوری كنيم. اتفاقاً به نظر مان با توجه به شناختی كه از علی دارم فكر می كنم شايستگی پذیرش مسئولیت درمدرسه را دارد و به شكل بهتری کارها رااداره خواهد كرد . با اين حرفها می خواستم احساس مسئوليت وهمكاری را در ايشان شكوفا نمايم .ولی با اينحال با همکلاسیهای خود در گير بود . ولی آنها را به آرامش دعوت می كردم سپس مادر ش را به مدرسه دعوت كردم واز ايشان خواستم كه بين فرزندان فرق نگذارند وبه او بيشتر توجه ومحبت نمايد وبا ايشان بد رفتاری نكنند.در گام بعدی چون ايشان صدای نسبتاً خوبی داشت همچنين اگرکوچکترین رفتار خوبی از ايشان ديده می شد مورد تشويق قرار می گرفت . تا رفتارهای مثبت او تقويت شود دروسش نسبتاًخوب شده بود رفته رفته رفتارهای منفی او كاهش می يافت ودرسش نيزنسبت به گذشته بهتر مي شد. احساس كردم كه او ديگر ترس از اينكه سرش درد خواهد كرد رااز سرش بيرون كرده است . بعد از چند روز بطورخصوصی در مورد سردردش جویا شدیم . ايشان جواب داد كه سردردش خوب شده است . وبه اين ترتيب ،با تشويق به موقع ومداوم ، توجه زياد ورها نكردن دانش آموزان به حال خود، محبت كردن به دانش آموزان جهت ايجاد نگرش مثبت به ديگران ، تقويت نكات مثبت جهت تغيير نگرش نسبت به خود ، ايجاد انگيزه با دادن جايزه جهت تقويت درسی ، استفاده از والدين جهت تغيير نگرش نسبت به آنان ، مسئوليت دادن جهت تقويت نكات مثبت وی، صبرو حوصله ودلسوزی نسبت به دانش آموزان باعث گرديد كه رفتارهای ايشان تا حد زيادی بهبود يابد.

انتخاب راه جدید به صورت موقّت

برای رفع اختلالات رفتاری ، ابتدا بهتر است علل اختلالات مشخص شود تا راه حلهایی جهت بهبود اختلالات رفتاری تعیین گردد.

با توجّه به سوابق خانوادگی (علی )، به خاطرتولد فرزند پنجم ، او مورد بی مهری و کم توجهّی والدین قرار گرفته است . و از این کار والدین دچار نارضایتی شده و نسبت به آنان احساس خصومت کرده است . و به همین علت دچار پرخاشگری شده و برای جلب توجه والدین ، رفتار های نابهنجاری را از خود نشان داده است . پرخاشگری و نابهنجاری باعث شده ، والدین علاوه از بی مهری ، وی را تنبیه و تحقیر کرده و برچسب های منفی بزنند ؛ به این خاطر رفتارهای منفی در ایشان درونی شده است . بنابر این فشارهای روحی و روانی شدیدی بر او تحمیل شده و ایشان دچار سر درد عصبی گردیده است . به نظر می رسد مشکل تا حدّی شناسایی شده است . بعد از شناسایی مشکل باید به دنبال راه حل رفت . برای این کار به سراغ محققان و مشاوران و کتابهای روانشناسی و تحقیقات و مقالات مراجعه کردیم. وازسردرداواستفاده کردم وباصحبت باپدرش اورابه روانشناس ومشاوربالینی ارجاع دادم وایشان نیزبرنامه هایی رابرای بهبودوضعیت اوارائه کردندکه واقعا موثربود

آموزش درمانی

« آ موزش درمانی عبارت است ازمجموعه ی اصول وروش های آ موزشی و روا نشناسی که می تواند افراد معلول جسمانی ، روانی ، ذهنی و عاطفی را تا حد امکان به عضو مفید و کارآمد جامعه تبدیل کند .در آموزش درمانی تطابق با محیط خانه ومدرسه و تغییر نگرش کودک نسبت به یادگیری مسئله اساسی است . » ( میلانی فر، 1370 ص 184)

روشهای درمان حسادت :

آگاه كردن نوجوان ازاينكه مورد توجه ومحبت والدين قرار دارد، رعايت عدالت وانصاف در روابط ، محبت به نوجوان وقتی كه تنهاست، ايجاد زمينه اعتماد وتوجه ، سپردن نوجوان كوچكتر به نوجوان حسود برای مراقبت ونگهداري ، جرأت دادن ، جايگزين كردن احساسات خشم آلود نوجوان ، كمك به نوجوان برای برون ريزی احساسات حسادت ، مطلع ساختن نوجوان از مدتي قبل ، قصه گفتن مادر به نوجوان وتسلی دادن به او ، تبديل حسادت به مساعدت وصميميت بحث درباره ضررها وخسارات حسد ، استفاده از نقاشی وبازی درمانی به آموزش دادن به نوجوانان مبنی براينكه اشيا ووسايل خود را به رخ ديگران نكشند، آموختن انجام اعمال نيك به نوجوان ، افزايش اعتماد به نفس ، عدم دخالت والدين در دعواهای نوجوانان ، ايجاد روابط خانوادگي مطلوب وتقويت روح همكاری ومساعدت در نوجوانان در خانه ومدرسه...

منابع :

1- لورابرک .(1389). روانشناسی رشد . (مترجم: یحیی سیدمحمدی )(تهران :نشر ارسباران .

2- کریمی،دکتریوسف.(1389).اختلالات رفتاری . تهران : نشرساوالان.

3- شعاری نژاد، علی اكبر.(1382). روانشناسی يادگيری . تهران: انتشارات توس

4- شفيع آبادی، عبداله.(1374).راهنمايی ومشاوره کودکان. تهران: انتشارات سمت.

5- قاسمی پويا، اقبال. (1381). راهنمای عملی پژوهش در عمل. تهران: چاپ افست.

6- مير كمالی.سيد محمد.(1389). روابط انسانی در آموزشگاه. تهران: یسطرون.

7- ميلانی فر، بهروز.(1388). روانشناسی نوجوانان ونوجوانان استثتايی. تهران: قوس.

8- نلسون ، ریتاولکس ، الن سی ، ایزارائل. ( 1379). اختلالات رفتاری.( مترجم: محمد تقی منشی طوسی). مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی .

 

نمونه گزارش تخصصی معلم پایه پنجم ابتدایی چگونگی کاهش مشکلات رفتاری دانش آموزم علی وعلاقه مندکردن اوبه درس.در قالب ورد وقابل ویرایش در 24صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما