دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 173
  • بازدید دیروز : 524
  • بازدید کل : 237823

گزارش تخصصی مقطع ابتدایی چگونگی افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم با ایجاد انگیزه .


گزارش تخصصی مقطع ابتدایی چگونگی افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم با ایجاد انگیزه  .

گزارش تخصصی مقطع ابتدایی چگونگی افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم با ایجاد انگیزه .در قالب ورد وقابل ویرایش در 23صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

 

بیان مسأله

علاقه به وطن،‌امری طبیعی است. هر انسانی نسبت به زادگاه و پرورشگاه خویش علاقه و دلبستگی دارد. آدمی به جایی که در آن به دنیا آمده و در آن پرورش یافته دلبستگی خاصی دارد و محیط زیست خویش را دوست می دارد.

 

از آیات قرآنی از جمله آیات ۶۳ و ۶۴ سوره طه به دست می آید که این علاقه امری طبیعی است و نمی توان به سادگی آن را از دل انسان ها بیرون برد.

همین علاقه موجب می شود تا برخی از افراد در اندیشه سوء استفاده از آن بیافتند. این گونه است که نوعی میهن دوستی افراطی به شکل میهن پرستی پدید می آید که از آن به پاتریوتیسم یاد می کنند. پاتریوتیسم عقیده به میهن پرستی و وطن دوستی افراطی که فراتر از ملی گرایی یعنی ناسیونالیسم است.

دشمنان انسان و انسانیت از علاقه طبیعی مردم به وطن سوء‌استفاده کرده و آن را به شکل میهن پرستی در خدمت اهداف شوم خود می گیرند. خداوند گزارش می کند که فرعون برای مبارزه با حضرت موسی(ع) ملی گرایی را در برابر اسلام گرایی قرار می دهد. این گونه است با بهره گیری از علاقه مردم، به تقویت افراطی آن می پردازد تا آن را در برابر اسلام گرایی قرار دهد و اجازه ندهد تا مردم راه هدایت آسمانی موسی(ع) را بپذیرند. فرعون برای رسیدن به این مقصود، به دروغ قبطی گری را در برابر یهودگری قرار می دهد تا افزون بر تغییر ماهیت هدایت خواهانه نهضت موسوی، آن را رنگ و روی قومی و ملی داده و در یک فتنه جویی، ملی گرایی افراطی و میهن پرستی را در برابر خدا پرستی قرار دهد.

در حقیقت، فرعون با بهره گیری از علاقه طبیعی مردم به وطن، وطن ابزاری را برای تحریک قبطیان به کار گرفت تا ایشان را در برابر هدایت خواهی موسی(ع) و خداپرستی قرار دهد. استفاده ابزاری فرعون از علاقه مردم به وطن برای تحریک احساسات ملی مذهبی قبطیان در تبلیغات دروغین علیه حضرت موسی(ع) موجب شد تا بسیاری از مردم از درک حقیقت بازمانند و جنگ اسلام و کفر را جنگ یهودی و قبطی در تصاحب سرزمینی تصور کنند.(طه، آیات ۶۳ و ۶۴)

در طول تاریخ بسیاری از دشمنان انسانیت از این علاقه استفاده ابزاری کرده اند. بی گمان ملی گرایی افراطی در شکل پاتریوتیسم و حتی ناسیونالیسم عامل بسیاری از جنگ ها و مشکلات کنونی بشریت بوده و هست.

 

میهن پرستی و ملی گرایی (ناسیونالیسم)، انگیزه های وطن پرستی و برتری جوئی ملی، موجبات تجاوز یا توجیه تجاوزگری دول امپریالیستی به ملل ضعیف و مستضعف می باشد. تردیدی نیست که علاقه به وطن و محل زندگی و رشد نمو از جمله علائق غریزی بشر است؛ اما این غریزه چون دیگر غرائز انسان اگر تحت رهبری عقل و شرع قرار نگیرد خود بخود به نیروی ضدحیات و ملیت تبدیل می شود و به اصطلاح سیاسی میهن دوستی را به میهن گرائی و در نهایت به شکل افراطی تر آن شوونیسم یا میهن پرستی تبدیل می کند.

اصطلاح ملت و میهن اگرچه به قول خود لویس اسنایدر در نزد فلاسفه سیاسی و خود ناسیونالیستها مفهومی بس فریبنده و پیچیده و حتی غیرقابل تعریف دقیق می باشد و لیکن در یک جهت آن نمی توان اختلاف داشت که ناسیونالیسم جهان بشری را از طریق مرزهای جغرافیایی یا فرهنگی به طور عمودی به ملل با لذات متمایز در رنگ و نژاد و زبان خاص تقسیم می نماید، به همین جهت هدف ناسیونالیسم خود به خود در محتوای آن محدود شده و جوانب مثبت فرض آن تحت الشعاع ابعاد منفی آن قرار می گیرد و نه تنها خطری برای ملل دیگر بلکه برای خود ملت و دولت ناسیونالیست نیز عامل جنگ و اختلاف و حتی نابودی می شود.

به هرحال ناسیونالیسم که نطفه امپریالیسم را بارور ساخته و هم ملل اروپائی را دشمن هم و جدا از هم کرده و دو جنگ بزرگ را به وجود آورد بهترین تجربه را به استعمارگران داده تا با ترویج و تبلیغ اندیشه های ناسیونالیستی در ممالک جهان سوم وحدت ملی و منطقه ایی را در آنها از هم بگسلد و آتش اختلاف و تفرقه را میان آنها شعله ور سازد تا به راحتی به مطامع سیاسی و اقتصادی خود نائل شوند. به ویژه در میان کشورهای اسلامی که صاحب بیشترین منابع طبیعی اند تحت عناوین مطنطن پان ترکسیم و پان عربسیم و پان ایرانیسم و غیره آنها را به جان هم می اندازد و سپس سرمایه وجودی آنها را تاراج کنند. به عکس همین تلاش، غربی ها با چشیدن طعم تلخ ناسیونالیسم زدگی تمام مساعی خود را امروزه در جهت وصول به وحدتی فرهنگی و نژادی یا مذهبی (کاتولیکی) به کار گرفته تا در واقع ناسیونالیسم مملکتی را تبدیل به ناسیونالیسم قارّه ایی غربی نمایند یعنی همان چیزی که امروزه به انترناسیونالیسم غربی معروف شده است.

خداوند به صراحت به آثار مثبت و منفی میهن دوستی و میهن پرستی اشاره کرده و آن را از هم تفکیک نموده است. حب الوطن یعنی میهن دوستی، امری طبیعی است، امام شکل میهن پرستی آن یعنی همانند بت پرستی و قوم پرستی عامل انحطاط انسانی است.

اگر علاقه به میهن عامل در همبستگی خویش و خویشاوندی و نیز حراست و دفاع از سرزمین زادگاه و محرک بسیار قوی برای مبارزه با اشغالگری و اشغالگران می شود(بقره، ایه ۲۴۶)

اما باید توجه داشت که شکل افراطی آن یعنی میهن پرستی ، مهم ترین عامل گمراهی بشر و مقابله با حق و حقیقت می باشد. شیفتگی فرعون و فرعونیان به حکومت و وابستگی افراطی آنان به وطن و میهن موجب شد تا در برابر حضرت موسی(ع) جبهه گیری کرده و راه حق و حقیقت را نپذیرند.(اعراف، ایات ۱۰۹ تا ۱۱۱)

از نظر قرآن، دلبستگی به زندگی دنیایی و مرز و بوم خویش، زمینه ساز گریز انسان از حق و هدایت می باشد(قصص، ایه ۵۷) و علت بسیاری از نافرمانی های انسان وعدم تسلیم در برابر خداوند و آموزه های هدایتی آن، وابستگی انسان به خویش ، شهر و دیار و خویشان خود می باشد که به عنوان سنت ها و آداب پذیرفته اند و حاضر به ترک آن نیستند.(نساء، ایات ۶۵ و ۶۶ و ایات دیگر)

بنابراین، وطن دوستی همان اندازه که مثبت و خوب است، شکل افراطی آن ملی گرایی یا میهن پرستی بسیار غیر سازنده و زیانبار برای خود و جوامع دیگر می باشد. از این روست که در آیات و روایات به غریزه طبیعی حب الوطن، میهن دوستی توجه داده شده و آن را بخشی از ایمان معرفی می کند؛ زیرا عامل وحدت انسانی و جوامع بشری و سرزندگی و تحرک برای آبادانی و پیشرفت سرزمینی و تمدنی می شمارد، در حالی که میهن پرستی جز گمراهی، شقاوت، تجاوز و ظلم و ستم چیزی برای میهن پرست و دیگران به دنبال نخواهد داشت.

 

تجزيه و تحليل شواهد 1

پس از بررسی پرسشنامه ها اطلاعات به دست آمده از این فرایند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم . سپس حاصل اطلاعات گرد اوری شده را پس از تدوين ، به ترتیب زیر درج کردیم :

1. و زنگ تفریح 15 دقیقه ای ان ها به 5 دقیقه کاهش یافته بود و علاقه به درسی را در رفتارشان نشان م. البته مدرسه و ما معلمان نیز می توانیم مقصرضعف در روش تدریس معلم و استفاده از روش های سنتی در تدریس

2. ضعف در عدم ارائه کار گروهی ضعف در ارائه کار گروهی در کلاس و سر در گم بودن دانش آموز

3. ضعف در تفهیم کار تیمی برای دانش اموزان و عدم سازماندهی و مسئو لیت بخشی صحیح گروه

4. نداشتن تنوع در کلاس درس با استفاده از فیلم و شعر و . . .

5. توجه نداشتن دبیران به هوش های چندگانه و توجه صرف آنها به هوش ذاتی دانش آموزان

6. نداشتن مطالعه ی کافی دانش آموزان از کتابهای غیر درسی

7. بی میلی و کم علاقگی دانش آموزان به انجام تکالیف

8. ضعف حس میهن دوستی و ضعف احساس تعصب و وطن پرستی در دانش آموزان

9. همگانی بودن تکالیف بدون در نظر گرفتن توانایی ها و تفاوت هاي فردي دانش آموزان...

فهرست منابع و مــآخذ

1- شفيع آبادي، عبدا... . ناصري، غلامرضا.(1383) . نظريه‌هاي مشاوره و روان درماني. تهران: ناشر مركز نشر دانشگاهي.

2- سيف، علي اكبر.(1384). تغيير ررفتار و رفتار درماني نظريه‌ها و روش‌ها. تهران: نشر دوران.

3- ليندن فيلد، گيل. (1383). اعتماد به نفس برتر . مترجم: حميد اصغري‌پور، نگار اصغري‌پور. تهران: ناشر جوانه رشد.

4- سیف ،فاطمه . (1380) روانشناسی تربیتی(اصلاح الگوی رفتاری کودکان): انتشارات دوران.

 

گزارش تخصصی مقطع ابتدایی چگونگی افزایش حس علاقه و وطن دوستی در دانش آموزانم با ایجاد انگیزه .در قالب ورد وقابل ویرایش در 23صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما