دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 55
  • بازدید دیروز : 938
  • بازدید کل : 86403

گزارش تخصصی معلم ابتدایی چگونگی بکارگیری حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم.


گزارش تخصصی معلم ابتدایی   چگونگی بکارگیری حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم.

گزارش تخصصی معلم ابتدایی چگونگی بکارگیری حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم.در قالب ورد وقابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

بیان مسئله:

دلايل استفاده از مواد و وسايل آموزشى نقشى است که حواس مختلف در يادگيرى دارا هستند. نتايج تحقيقات نشان داده‌اند که حواس مختلف نقش واحدى را در يادگيرى دارا نيستند. يافته‌هاى زير اين تفاوت را به‌خوبى نشان مى‌دهند. اين يافته‌ها مشخص مى‌کنند که در يک انسان متعارف حدوداً

- %۷۴يادگيرى ازطريق کاربرد حس بينايي صورت مى‌گيرد.

- %۱۳يادگيرى ازطريق کاربرد حس شنوايي صورت مى‌گيرد.

- %۵يادگيرى ازطريق کاربرد حس لامسه صورت مى‌گيرد.

- %۳يادگيرى ازطريق کاربرد حس بويايي صورت مى‌گيرد.

- %۳يادگيرى ازطريق کاربرد حس چشايي صورت مى‌گيرد.

ملاحظه مى‌شود که اگرچه قسمت اعظم يادگيرى انسان (۷۵%) ازطريق کاربرد حس بينايى صورت گرفته و مجموعاً ۱۲%ازطريق کاربرد دو حس بويايى و چشايى صورت مى‌گيرد که روى هم ۸۷%را تشکيل مى‌دهد، معهذا در بسيارى از موارد معلمان بر کاربرد ۱۳%حس شنوايى تأکيد فراوان دارند، درحالى که نتايج تحقيقات و پژوهش‌هايى که در زمينهٔ گوش‌دادن به‌عمل آمده است اطلاعات زير را دراختيار ما قرار مى‌دهند:

- تقريباً حدود ۶۰%از وقت فراگيران در مدارس ابتدايى و ۹۰%در مدارس متوسطه و دانشگاه‌ها صرف گوش‌دادن مى‌شود.

- شاگردان قادرند که تنها قسمت ناچيزى از آنچه را که شنيده‌اند به‌خاطر بسپارند (شايد حدود يک‌پنجم تا يک‌سوم). حتى اشخاص بالغ نيز به‌طور متوسط قادر به حفظ‌ کردن ۵۰%از شنيده‌ها در ذهن خود هستند. حدود دوماه بعد، اين ميزان به نصف نيز کاهش خواهد يافت.

همان‌طور که ملاحظه مى‌شود باوجود صرف وقت نسبتاً زياد در کاربرد حس شنوايى تأثير ناچيزى در رابطه با يادگيرى نصيب انسان مى‌شود. درحالى که برنامه‌ريزى حساب‌شده و منطقى در کاربرد حواس مختلف ازجمله بينايى مى‌تواند نتايج مفيدترى را درپى داشته باشد.

در اين رابطه، ادگار ديل (Edgar Dage) که يکى از صاحبنظران ارتباط است به توجيه قابل توجهى از کاربرد حواس در يادگيرى پرداخته است. او به‌منظور ارائه نظرات خود بصورت عينى ولى سمبوليک ظرف مخروطى شکلى را درنظر مى‌گيرد که کليه تجارب يادگيرى (آن‌دسته از فعاليت‌ها که فراگيران در راه دستيابي، به اهداف آموزشى انجام مى‌دهند) فراگيران را در آن قرار مى‌دهيم. سپس به‌منظور بررسى بهتر پيشنهاد مى‌کند تا يک برش طولى از مخروط به‌وجود مى‌آوريم. اين برش که طرح آن در زير ارائه مى‌شود نشان مى‌دهد که کليه تجارب به‌طور کلى در سه طبقه جاى مى‌گيرد که به‌ترتيب از پايين به بالا عبارتند از:

الف - معضلات و مشکلات آموزشى

ب - نشانه‌هاى سمعى و بصري

ج - علايم و سمبل‌ها

همان‌گونه که در طرح برش مخروط مشاهده مى‌شود، تجارب مستقيم، عينى و دست‌اول نظير بازديدهاى علمى و پرورشى نسبت به نشانه‌هاى سمعى و بصرى نظير استفاده از تصوير، اسلايد و فيلم متحرک و نشانه‌هاى سمعى و بصرى نسبت به علايم و سمبل‌ها که نمونهٔ بارز آنها کلمات هستند از عينيت بيشترى برخوردارند.

بنا بر اين دليل، چنين پيشنهاد مى‌کند که در انتخاب تجارب يادگيرى مناسب براى فراگيران بهتر است حتى‌الامکان از طبقات پايين‌تر شروع کرده و کار انتخاب را به بالاترين طبقه ختم نماييم. در چنين صورتى مى‌توان مجموعهٔ مناسبى از تجارب يادگيرى را که تلفيقى از کاربرد حواس مختلف را دربر دارد براى فراگيران انتخاب نمود.

گردآوری شواهد 1 :

در این مرحله بهترین روش جمع اوری اطلاعات مشاهده رفتار دانش اموزان در حین درس دادن است و صحبت کردن با معلمان در دفتر راجع به وضعیت دانش آموزان می باشد و دیدن عملکرد دانش آموزان در کلاس می باشد.

- بی حوصلگی دانش آموزان و عدم توجه آنها

- نداشتن انگیزه و عدم توجه به درس

- با وسایل تحریر خود سرگرم بودن و دائما نگاه کردن به ساعت کلاس

- داشتن مشکلات فردی و تامین نبودن از نظر مالی

- بی علاقه بودن معلمان به آموزش مهارت های مختلف و نگفتن مطالب جالب و یکنواختی تدریس

یافته های علمی همانطور که گفتیم استفاده از حواس چندگانه بیشتر در یادگیری میزان یادگیری و دوام آن را افزایش می دهد. از این سو چند رسانه ای بیشتر از آموزش سنتی حواس را درگیر یادگیری می سازند.1- تمرین و تکرار تا حد تسلط : تا حد تسلط از فنون یادگیری موفقی است که توسط بلوم 1968 و بلاک 1971 مطرح شد.آموزش و تدریس مستقل و خصوصی با توجه به تفاوت های فردی کاربران این روش را یکی از بهترین روش ها معرفی کرده است. واحدهای درسی بخش بخش شده و کاربر در زمان مورد نیاز خود برای تکرار و تمرین استفاده می کند تا به حد تسلط در یادگیری برسد.2-تسهیل مشارکت میان دانش آموزان: در یک چند رسانه ای، مشارکت میان کاربران بسیار آسان و سریع می باشد. گفتگوهای سنجیده درباره موضوعاتی که مورد علاقه شرکت کنندگان است در میان گذاشته می شود. تجارب، عقاید، و نظرات کاربران در صورت علاقمندی آنان ارائه می شود. این مشارکت به دو صورت همزمان و غیرهمزمان انجام می گیرد. غیرهمزمان می تواند در وبلاگ ها و میز گفتگو انجام پذیرد چرا که درگیر شدن کاربر بدون نیاز به زمان خاص در آموزش جهت مشارکت میان کاربران است....

منابع :

۱- جان جي- گايزل، ترجمه حجازي،محمد، 1352 ، شادكامي تهران، انتشارات ابن سينا، ص 1

۲ - سرشار، مرضيه، 1388 ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره 3 ، ص 60

۳ - سرشار، مرضيه، 1388 ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره 3 ، ص 60

۴ - سرشار، مرضيه، 1388 ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره 3 ، ص 60

۵ - سرشار، مرضيه، 1388 ، بهار، شادي و نشاط در فرهنگ ايراني، رشد آموزشي علوم اجتماعي، شماره 3 ، ص 60

 

گزارش تخصصی معلم ابتدایی چگونگی بکارگیری حس های چند گانه درآموزش بهتر علوم.در قالب ورد وقابل ویرایش در 30صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما