دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی در فروشگاه حاضر موجود می باشد .

محل لوگو

گزارش تخصصی هنرآموز رشته طراحی و دوخت

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساختمان

گزارش تخصصی هنرآموز رشته گرافیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تربیت بدنی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته هنرهای تجسمی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته خوشنویسی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقاشی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کامپیوتر

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نمایش

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی معماری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکترونیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته الکتروتکنیک

گزارش تخصصی هنرآموز رشته تاسیسات

گزارش تخصصی هنرآموز رشته ساخت و تولید

گزارش تخصصی هنرآموز رشته حسابداری

گزارش تخصصی هنرآموز رشته نقشه کشی عمومی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته صنایع دستی

گزارش تخصصی هنرآموز رشته چاپ

گزارش تخصصی هنرآموز رشته کودکیاری

گزارش تخصصی دبیر فلسفه و منطق

گزارش تخصصی دبیر ادبیات فارسی

گزارش تخصصی دبیر کار و فناوری

گزارش تخصصی انباردار

گزارش تخصصی سرپرست خوابگاه

گزارش تخصصی دبیر تربیت بدنی و ورزش

گزارش تخصصی دبیر جغرافیا

گزارش تخصصی دبیر علوم تجربی

گزارش تخصصی دبیر زبان انگلیسی

گزارش تخصصی دبیر هنر

گزارش تخصصی دبیر تاریخ

گزارش تخصصی مشاور

گزارش تخصصی معاون و مربی پرورشی

گزارش تخصصی معاون فنی

گزارش تخصصی معاون آموزشی

گزارش تخصصی معاون اجرایی

گزارش تخصصی معاون عمومی

گزارش تخصصی مدیر

گزارش تخصصی مربی بهداشت

گزارش تخصصی خدمتگزار

گزارش تخصصی دبیر دینی عربی

گزارش تخصصی دبیر مطالعات اجتماعی و علوم اجتماعی

گزارش تخصصی دبیر ریاضی

گزارش تخصصی دبیر فیزیک

گزارش تخصصی دبیر شیمی

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 65
  • بازدید دیروز : 431
  • بازدید کل : 40920

نمونه گزارش تخصصی معلم ابتدایی پایه ششم چگونگی تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان .


نمونه گزارش تخصصی معلم ابتدایی پایه ششم چگونگی تقویت خواندن همراه با درک مطلب  در دانش آموزان  .

نمونه گزارش تخصصی معلم ابتدایی پایه ششم چگونگی تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان .در قالب ورد وقابل ویرایش در29 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی

بیان مسئله

خواندن یکی از پیشرفته ترین وپیچیده ترین توانایی های ذهنی انسان است.خواندن یعنی ارتباط کلی فرد با یک سری اطلاعات سمبلیک که به جنبه بصری یادگیری اطلاق می شود(یعنی تبدیل نوشتاری به گفتاری).کیفیت و بازدهی خواندن ومطالعه به میزان اصلاح روش های آموخته شده در دوران ابتدایی بستگی دارد.

اساسی ترین منظور خواندن فهمیدن است و اگر همین هدف بر آورده شود سایر اهداف آموزش خواندن باکمی کوشش بر آورده می شود(ص 29 انوشه پور).

ا – شناخت حرفها کلمه ها و درک معانی آنها

2 – پرورش قوه ی قضاوت در کودک

3 – ایجاد تواناییهای مطلوب در خواندن

4 – گسترش خزانه ی لغات

5 – آشنایی با ویژگیهای اجتماعی ، فرهنگی ، اخلاقی جامعه خویش و ایجاد قدرت سازگاری با آن

6 – پرورش قوای ذهنی چون تفکّر ، تحلیل و..........

7 – ایجاد علاقه به خواندن انواع کتابها و مطالب نوشتاری ( صـ 67 ناعمی)

8 – توانایی ترکیب اصوات گوناگون

9 – توانایی تفسیرو تعبیر تصاویر و مطالب و حدس زدن معنی لغات در ضمن جمله .

10 – افزایش توانایی فهم و تحلیل مو ضوعهای علمی مانند ریاضیات ، علوم و اصطلاحات علمی

11 –ایجاد حس همکاری ،یگانگی وتعاون بین کودکان و پرورش افراد متعهداز طریق درک وبرداشتهای واقعی از موضوعات.

12 – پرورش توانایی تمرکز افکار و تقویت درجه توجّه وتمرکز ذهن برای نتیجه گیری از موضوع (ص30 انوشه پور).

گردآوری اطلاعات (شواهد1):

برای آگاهی از میزان توانایی های دانش آموزان در مهارت ، خواندن آزمونی را براساس محتوای مواد تدریس شده به صورت شفاهی تدارک دادم و امتیازات دانش آموزان ضعیف را برای ارزیابی بیشتر ثبت نمودم .

شماره

دانش آموز براساس ردیف دفتر کلاسی

1

2

3

4

5

6

نمره

5

11

2

8

12

11

جدول شماره 1 : امتیازات آزمون روان خوانی قبل از اجرای روش آزمایشی

جدول امتیازات دانش آموزان را نزد مدیر مدرسه و همکاران بردم . مدیر که قبلا برای ارزیابی دانش آموزان به کلاس آمده بود و ضعف دانش آموزن را در مهارت های خواندن متذکر شده بود ، تاکید کرد فعالیت های انجام شده در امر یادگیری را کافی نمی داند و باید در روش های تدریس شده تجدید نظر به عمل آید . همکاران معتقد بودند سطح معلومات دانش آموزان پایین است و برای بهبود وضع موجود اولا : زمینه ها و ریشه های ضعف دانش آموزان بررسی شود و دوما : از طریق ارتباط با سایر همکارانی که در پایه ششم تدریس می نمایند موضوع مطرح وراهکارهای مناسب اتخاذ گردد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر اقدام به تهیه دو پرسشنامه نمودم . پرسشنامه اول مربوط به اولیا بود که از آنها خواسته شد برای بهبود وضعیت فرزندشان سوالات مطرح شده را به دقت پاسخ بدهند . اطلاعات حاصل از این پرسشنامه در شناسایی وضعیت دانش آموزان کمک فراوانی کرد. والدین دانش آموز عنوان نمودند ، در منزل کسی نیست که به وضعیت تحصیلی فرزند شان رسیدگی نماید. متوسط رسیدگی به وضعیت تحصیلی بعضی از آنها کمتر از نیم ساعت بوده و استفاده از وسایل آموزشی مانند رسانه های آموزشی ، بازیهای فکری و آموزشی ، کلاس های کمک آموزشی و کتاب داستان به ندرت مشاهده گردید . پرسشنامه دوم مربوط به همکاران پایه ششم در سایر مدارس بود . در این پرسشنامه ازآنها خواسته شد به دقت سوالات را پاسخ داده تابتوانم از رهنمودهای آنها در حل مشکل روان خوانی دانش آموزان استفاده نمایم . آنها ضمن پاسخ نکات ارزشمندی را یادآوری کردند که مورد استفاده واقع شد. همچنین مراجعه به نظریه ها ، تحقیقات وپژوهش های نظریه پردازان وصاحب نظران چشم اندازجدیدی را برای حل مشکل روان خوانی برای من باز نمود .

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها :

ضعف در مهارت های خواندن مشکل اکثر کودکانی است که نمی توانند در برنامه های مدرسه پیشرفت هایی داشته باشند و از لحاظ تاریخی آموزش خواندن اولین مسولیت مدارس است (فریار و رخشان ، 1369). بنابراین تمرکز روی این مساله و بررسی راهکارهای مناسب برای حل مشکل ضرورت دارد .

در جمع بندی اولیه یافته هایی که از طریق پرسشنامه های مربوط به همکاران ، والدین و مصاحبه با مدیر مدرسه ، معلم راهنما و دست اندرکاران به دست آمد علل ضعف دانش آموزان در مهارت خواندن چنین عنوان شد .

1- اشتغال بیش از حد والدین و عدم رسیدگی به امور تحصیلی فرزندان

2- سطح سواد پایین والدین

3- عدم رشد و پختگی کافی دانش آموزان به دلیل اینکه دوره آمادگی را سپری نکرده اند .

4- عدم بهره گیری دانش آموزان از وسایل آموزشی و رسانه های...

 

منابع وماخذ:

- آهنچیان ، محمد رضا ، و همکاران . ( 1383) . گزارش تخصصی : راهبردی برای بهبود آموزش وتد ریس .

تهران ، وزارت آموزش و پرورش ، پژوهشکده تعلیم و تربیت .

- احدیان ، محمد . ( 1386). مقدمات تکنولوژی آموزشی . تهران ، انتشارات بشری ، چاپ سی و چهارم.

- پارسا ، محمد . ( 1374) . روان شناسی یادگیری بر بنیاد نظریه ها . تهران ، انتشارات سخن .

- پریمانی ، شعبان . (1380) . رابطه بین انگیزه های درونی و بیرونی با مهارت خواندن در دانش

آموزان ایرانی . گرمسار، دانشگاه آزاد اسلامی ( پایان نامه دفاع شده کارشناسی ارشد).

- دادستان ، پریرخ . ( 1379) . اختلالات زبان ، روش های تشخیص و بازپروری . تهران ، انتشارات

سمت .

- رضایی ، پریسا . ( 1382) . تعیین رابطه بین مهارت خواندن و حافظه بینایی 

 

نمونه گزارش تخصصی معلم ابتدایی پایه ششم چگونگی تقویت خواندن همراه با درک مطلب در دانش آموزان .در قالب ورد وقابل ویرایش در29 صفحه بهترین نمونه درفضای مجازی دراین قسمت خریدو دانلودکنید.

 


مبلغ قابل پرداخت 2,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

دانلود گزارش تخصصی نمونه گزارش تخصصی کلیه پست های سازمانی

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما